Ege kıyılarında mahsur kaldı: Ne olacak bu Ömer Koç’un hali?

Ömer Koç 'Messeret II' adını taşıyan gemisi ile Ege kıyılarından mahsur kaldı! Evet, gemisi ile... Uzunluğu 60 metre, genişliği 10 metre. 683 groston ağırlığında. Ekonomik kriz patlak verince 'hepimiz aynı gemideyiz' demişlerdi ya, işte öyle bir gemi. Sıkıştırsan hepimizi alacak boyutta. Tabii kapitalizmin doğası gereği sadece Koç ve birkaç arkadaşı kullanabiliyor.

Haber Merkezi

Komşu kapıyı açmayınca Ömer Koç evde kaldı! Daha doğrusu “gemide” kaldı. Ancak gemi her krizde gündeme gelen ve hepimizi içine doldurmaya çalıştıkları gemi değil. Hiç bilemeyeceğiniz yüzer bir saray! Ömer Koç’un mağduriyeti ise Covid-19 salgını nedeniyle sınırların kapanmış olmasından kaynaklanıyor.

Konuyu ilan eden haber şöyle: “Genelde Temmuz ortası gibi Bodrum sezonunu açan Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Koç, bu yıl erkenci davrandı. Sebebi de, Covid-19 salgını nedeniyle herkes gibi kendisini yaklaşık üç ay evine kapaması. Seyahat yasaklarının kalkmasının ardından geçen hafta Bodrum'a ayak basan Ömer Bey, Yalıkavak'taki dillere destan evinde birkaç gün tatil yaptıktan sonra, her yıl olduğu gibi bu yıl da dostlarıyla birlikte ultra lüks teknesiyle denize açıldı. Meserret II adlı teknesiyle Yalıkavak açıklarından demir alan Ömer Bey'in bu yılki misafirleri arasında ünlü modacı Rıfat Özbek, Ömer Karacan ve Alastair Dundas da var.”

Her şey yolunda gidiyormuş izlenimi vermesine rağmen bu haberde bir de büyük mağduriyet saklı. Ömer Bey, genelde arkadaşlarıyla Komşu'ya dümen kırıp, İstanbul'un elitlerinin aksine çılgınlar adası Mikonos'a değil Yunanistan'ın kutsal adası Patmos'a gidermiş. Ancak Covid-19 yüzünden Yunanistan kapılarını açmadığı için Ömer Bey ve arkadaşları mecburen Ege koylarında mavi yolculuk yapmak zorunda kalmış. Ne acı değil mi?

Bu gemi başka gemi

Haberde adı geçen gemi “Messeret II” adını taşıyor. Süper lüks bir yat değil söz konusu olan, bildiğiniz gemi. Uzunluğu yaklaşık 60 metre, genişliği 10 metre. 683 groston ağırlığında, 1978 yapımı, Cayman Adaları bayraklı harika bir tekne! Ekonomik kriz patlak verince “hepimiz aynı gemideyiz” demişlerdi ya, işte öyle bir gemi. Sıkıştırsan hepimizi alacak boyutta. Tabii kapitalizmin doğası gereği sadece Ömer Koç ve birkaç seçkin arkadaşı kullanabiliyor.

Kayıtlarına göre Meserret II, Cammenga Jachtbouw tarafından Hollanda’nın Wormerveer tersanesinde inşa edildi, 1978'de sahibine teslim edildi. 2010 yılında baştan kıça restore edildi. Sofistike dış tasarımı ve mühendisliği De Vries Lentsch'in eseri. Daha önce Majestic M. olarak adlandırılan lüks iç mekânı, Bannenberg & Rowell tarafından tasarlandı.
Meserret II'nin içinde patron için tasarlanmış devasa bir süit var. Bundan başka çift kişilik 9 kabin daha bulunuyor. Gemide 19 mürettebat çalışıyor. İki devasa dizel motorla hareket eden Meserret II’nin deposu 130 bin litre yakıt alıyor. Ömer Koç’un yemeklerini “aynı zamanda en çok satan yemek kitapları da yazan” şefler hazırlıyor.

Koç imparatorluğunun yeni kralı

Geminin sahibi Ömer Koç, kardeşi Mustafa Koç’un ölümünden sonra holdingin başına geçti. Ailenin en iyi eğitimli üyesi. Georgetown'da ve Columbia Üniversitesi'nde Yunan filolojisi eğitimi aldı. Osmanlıca öğrendi. Sanata ve arkeolojiye meraklı. Meraktan kasıt koleksiyon yapması. Resim, çini ve kitap koleksiyonu merakı var. 

Prof. Dr. Yalçın Küçük, Mustafa Koç’un ölümünü değerlendirdiği bir söyleşisinde şöyle demişti; “Rahmi Koç hâlâ gençti, dünyaları geziyordu. Böyleyken, 2003 yılında bir hanedan kararıyla Koç krallığını bırakıyor, yerine Mustafa Koç getiriliyor. Bu, Koç ailesinin Cumhuriyet’e bağlılığını bitirip, dindar bir politikanın savunucusu olduğu tarihtir…” Mustafa Koç’tan sonra yerine geçen Ömer Koç AKP iktidarıyla ilişkileri iyi tutmayı başardı. Holding AKP döneminde karlılıkta aşama kaydetti.

Messeret adı nereden geliyor?

Gemiye verilen “Messeret” adının kaynağı İzmirli Armatör Avni Nuri Meserretcioğlu. 1912 doğumlu Avni Bey, Babası Ali Nuri Bey’in İzmir’de muhtelif mümessilliklerin yanı sıra İzmir Kemalpaşa’da geniş çiftliğinde şaraplık üzüm yetiştirirdi. Kemeraltı’nda Meserret adını verdiği bir otel işletiyordu. Soyadı kanunu çıkınca aile lakapları olan Meserretçizâde adını almak istedi fakat “Zâde” gibi unvanlar soyadı olarak alınması yasaklandığından, soyadı olarak “Meserretçioğlu”nu tercih etti. Avni Nuri Meserretçioğlu zamanın ünlü armatörlerden Aslan Sadıkoğlu’nun kızı Suat Hanım’la evlendi. Bu evliliklerinden ikisi kız biri erkek üç çocukları oldu. Büyük kızları Çiğdem Meserretçioğlu ilk evliliğini Vehbi Koç”un oğlu Rahmi Koç’la yaptı. Mustafa Vehbi Koç, Ömer Koç ve Ali Y. Koç bu evliliğin verimi. 
Avni Nuri Meserretcioğlu. 1935 yılından itibaren Ford Motor Company’nin İzmir civarı genel acentesi, 1938 yılında Chrysler Motor Company kamyon, otomobil, traktör ve diğer üretimlerinin Ege Bölgesi resmî acentesi oldu. Bu arada kayınpederi Aslan Sadıkoğlu’nun “Sakarya” isimli gemisine ortak olarak armatörlük faaliyetine başladı. 1947 yılından itibaren İngiltere ve Hollanda’dan “Meserret” ve “Karşıyaka” adını verdiği iki genel yük gemisini satın aldı. Restore ettirdiği bu gemilerle lüks Hac seferleri yaptı. Meserret II, adını hacı adaylarını taşıyan o ilk Meseretten’ten alıyor.
 

Messeret kaç işçi maaşı eder?

Ömer Koç Meserret II’yi alınca 21 metrelik teknesi “Yosma”yı Ali Koç’a hediye etti. 1993 yapımı Yosma enişte Erdoğan Gönül’den Mustafa Koç’a miras kalmıştı.Yosma iki yıl önce Boat-Shop fuarında satılığa çıkarıldı. Kelepir Yosma’nın satış bedeli 1 milyon 750 bin dolar olarak açıklandı. Değersiz Türk Lirası ile 11,5 milyon lira demek bu. Varın Messeret’in değerini siz düşünün…

Ege kıyılarında mahsur kalan Ömer Koç’a sevindirici haber biz bu haberi yazarken geldi. Yunanistan, Covid-19 nedeniyle kapalı tuttuğu Türkiye ve diğer komşu ülkelerle olan tüm sınır kapılarını açma kararı aldı. Hem açsa ne açmasa ne? Gemi Cayman Adaları bandıralı. Cayman'a kadar yolu var... Ömer Koç birkaç gün içinde gemisini Padmos’a sürebilecek. Tabii siz aynı gemide olmayacaksınız!