Türban piyasası dev bir pazara dönerken, Türkiyeli patronlar pay kapma yarışında!

Ülkemizde ve dünyada on yıllardır siyasal islamcılığın en önemli sembollerinden biri olan türban ve muhafazakar giyim, dünya çapında 266 milyar dolarlık pazar büyüklüğüne ulaştı.Bu pazardan daha çok pay almak isteyen Türkiye, dev bir moda markası çıkarmayı hedefliyor.

Siyasal dinciliğin önemli sembollerinden biri olan türban, yalnızca dinsel bir giysi değil; girişimcilerin va patronların gözünde büyük bir pazar haline geldi. Dincilik ile piyasacılığın birbirinden ayrılmaz bir bütün olduğunun onlarca kanıtından biri olan bu durum, son yıllarda daha da dikkat çekiyor.

Muhafazakar tekstil piyasasının ilk derneği Tasarımcı ve Tekstil Girişimcileri Derneği (TATEG) 2-4 Mart 2017 tarihlerinde, SO Fuar işbirliğiyle bir organizasyon düzenleyecek. Lifestyle-Turkey Fuarı, Türk muhafazakar giyim markalarını dünya pazarına açmayı ve siyasal islamcı kesimin modayı Türkiye’den takip etmesini sağlamayı hedefliyor.   

İstanbul Ticaret Odası, MÜSİAD gibi patron dernek ve odalarının destek verdiği fuar, İstanbul Kongre Merkezinde gerçekleştirilecek. Fuarın tanıtım toplantısında konuşan TATEG Başkanı Şüheda Aydın Pehlivan, “Derneğimiz küreselleşmeyle ilgili yaşanan yozlaşmanın önüne geçmek ve tesettür sınırları içerisinde dünya genelinde bir trend oluşturmayı hedefliyor. En önemli amacımız Prada, Chanel gibi moda markalarının muhafazakar versiyonlarını yaratıp, Türkiye’nin 2023 hedeflerine katkıda bulunmak yer alıyor” dedi.

Pehlivan, Muhafazakar Giyim ve Yaşam Fuarı’yla yerli üreticilerle yerel ve ulusal perakendecilerin buluşturulup, toptan satış ağının kuvvetlendirileceğini söyledi.