Sağlıkçılar eşit hizmet için eylemde

KESK ve SES tarafından yapılan basın açıklamasında Şırnak Devlet Hastanesi'nde bir doktorun günlük ortalama 250 – 300 hastaya baktığı ve bir hastaya sadece 2-3 dakika ayırabildiği belirtildi. Açıklamada, sağlık çalışanlarının herkese eşit ve nitelikli sağlık hizmeti sunmak istediğinin altı çizildi.

soL (HABER MERKEZİ) Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonu (KESK) ile Sağlık ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası'na (SES) üye yaklaşık 30 kişi, dün Şırnak Devlet Hastanesi Acil Servis önünde basın açıklaması yaptı. SES Şırnak Şube Genel Sekreteri Bahri Erener okuduğu açıklamada, kentte görev yapan doktorların zor koşullar altında sağlık hizmeti vermeye çalıştığını söyledi.

Bir doktora 250 hasta, bir hastaya 3 dakika...
Erener, Şırnak Devlet Hastanesi acilinde bir doktor günlük ortalama 250-300 hastaya bakmak durumunda kaldığını, dolayısıyla her bir hastaya ancak 2-3 dakika zaman ayırabildiğini belirtti.

"Eşit ve nitelikli sağlık hizmeti sunmak istiyoruz"
Sağlık çalışanlarının hastaneye başvuran her insana eşit ve nitelikli sağlık hizmeti sunmak istediklerinin altını çizen Erener, bazı hasta ve hasta yakınlarının kendilerini diğer insanlardan ayrıcalıklı görerek öncelik almaya çalışmalarından şikayet etti. Söz konusu durumun, hasta hakları ihlaline yol açacağına dikkat çeken Erener, sağlık çalışanlarının zor durumda bırakıldığına ve hastane idaresinin itibarına gölge düşürüldüğüne değindi.

Eşitlik çabasına gelen baskı ve hakaret
Hastalar arasında ayırımı ortadan kaldırmaya çalışan ve belli kişilerin öncelik taleplerini ilkesel olarak reddeden hekimlerin baskı gördüğünü, hakarete uğradığını belirten Erener,
"Sürekli yaşanan benzeri durumlarda bizler için bardağı taşıran son damla, geçen hafta iki doktor arkadaşımızın bir emniyet görevlisinin sözlü hakaretlerine maruz kalması ve iftiralarına uğraması olmuştur. Bizler hastalar arasında ayırım yapmadan aciliyet durumuna göre sıra ile hizmet sunmaya çalışırken bir kısım insanların baskı, hakaret ve iftiralarına maruz kalmayı şiddetle kınıyoruz" diye konuştu.

Bu sistemde hasta kadar sağlık personeli de mağdur
Valilik ve Sağlık Müdürlüğü'nün doktorlara sahip çıkmasını isteyen Erener, hastanın iyileşmemesi, kötüye gitmesi, sakat kalması veya ölmesi durumunda, hasta yakınlarının kolaylıkla hekimi suçlayabildiklerine değinen Erener, "hasta hakları"nın yanlış anlaşıldığını ifade etti. Hastaların mağduriyetinin, her zaman hekimlerden kaynaklanmadığını vurguladı.

Erener, sistemden kaynaklanan hasta yoğunluğu, altyapı, ekipman ve donanım eksiklikleri, yönetim kusurları, finansman sorunları, mevzuat yetersizliği gibi birçok faktörün, hasta hakkı ihlallerine yol açtığının altını çizerek, söz konusu nedenlerin sadece hastaları değil, hekimleri ve diğer sağlık çalışanlarını da mağdur ettiğini belirtti.