Kürt Kardeşime

Sevgili Kardeşim merhaba.

Yazdıkların i&ccedilin teşekk&uumlr ederim. Zaman acayip bir hızla akıyor. Bazen ne değiştirebildik diye d&uumlş&uumln&uumlyorum. Ama elde sizin gibi insanların kaldığı &ccedilok a&ccedilık, bu da, tek başına bile, b&uumly&uumlk bir kazan&ccedil, gurur.&nbsp

Tek &oumlnemli şey iş&ccedili sınıfının siyasal, ideolojik, &oumlrg&uumltsel birliğini sağlayabilmek, geliştirebilmek. K&uumlrt sorunu &uumlzerindeki farklılığımız buradan kaynaklanıyor sanıyorum. Yani benim bu c&uumlmledeki ısrarıma sen en azından benim kadar &oumlnem vermiyorsun.&nbsp&nbsp

İş&ccedili sınıfının birliği konusu sosyalizm hedefi a&ccedilısından tek &oumlnemli şey. Dini ve/veya etnik kimlikler &uumlzerinden yapılan her tartışma, s&oumlylenen her kelime bu birliği par&ccedilaladığı i&ccedilin zararlı etkiler yaratıyor. Bunu yazmak, &oumlrneğin, K&uumlrt sorununu inkar etmek ya da &oumlnemsiz g&oumlrmek anlamına gelmiyor. Ne de Ermeniler'in yaşadıklarını arka plana atmak. Ancak K&uumlrtler'in ve Ermeniler'in ve de Aleviler'in yaşadıklarının hesabını sorabilmek i&ccedilin, hesap soracak bir d&uumlzen yaratmak, bunun i&ccedilin gereken m&uumlcadelenin asgari koşullarını oluşturmak gerekiyor. Kısaca, hesap sormak, birlikte yaşanabilecek farklı bir d&uumlzen kurmakla başlayabilir ve hesap sormak kardeş&ccedile yaşamak anlamına geliyor.&nbsp&nbsp

Farklı toplumsal grupların bir arada barış i&ccedilinde yaşayabilmelerinin tek garantisi sosyalist d&uumlzendir. Bu da iş&ccedili sınıfının iktidarı anlamına gelir. İş&ccedili sınıfının iktidarı hangi dinsel ya da etnik gruptan olursa olsun iş&ccedililerin birliğini gerektirir. K&uumlrtler, Aleviler diye başlayan her c&uumlmle bu birliği dinamitliyor. G&oumlrmek gerekir. Eskiden b&oumlyle değildi ve siyasetin bu farklılıklara g&oumlre yapılması şart.&nbsp

Eskiden b&oumlyle değildi dedim. &Ccedil&uumlnk&uuml, &oumlrneğin 100 yıl &oumlnce yani Lenin &uumlnl&uuml kitabını (Ulusların Kaderini Tayin Hakkı) yazdığında emperyalizm olgusu hen&uumlz yeniydi ve emperyalistlerin planları da bu kadar somut değildi. &Uumlstelik o d&oumlnemde ulusal kurtuluş d&uumlzenleri, yani burjuva iktidarlar, feodalizm karşısında ilerici bir karakter taşıyordu. Ve yine &oumlrneğin bundan 15 yıl &oumlnce BOP diye bir şey yoktu, yani ABD'nin b&oumllge planlarının somutluğu bu derece vehamet arz etmiyordu. Şimdi bu planlarının i&ccedilinde d&uumlnyayı 1000 tane devlete b&oumllmek var, T&uumlrkiye'yi b&oumllmek var. Bu planların beni ilgilendiren tarafı, b&oumllmenin, doğrudan, daha fazla oranda emperyalistlerin egemenliğindeki k&uuml&ccedil&uumlk kent devletleri yaratmak y&oumln&uumlndeki niyeti. Bu niyetin yalnızca bir niyet olarak bile dışa vurulması b&oumllgemizdeki milliyet&ccedililikleri kabartan etkiler g&oumlsteriyor.&nbsp

Ulusal iktidar bir burjuva d&uumlzenidir. Onun i&ccedilin kendimize şunu sormalıyız: Bug&uumln, her hangi bir ulusal kurtuluşun, emperyalizmin hegemonyası dışında kendisini var etmesi olanağı var mıdır ? Lenin'in d&oumlneminde vardı.&nbsp

Bu nedenle T&uumlrkiye'deki etnik ve dinsel farklılıkları bu kadar kurcalıyorlar, evet kurcalıyorlar, tavayı hep kızgın tutuyorlar. Ama şu kadarını da kabul edebiliriz: Bu nedenle T&uumlrkiye'de etnik ve dini siyaset a&ccedilılımları, emperyalistlerin işini ileri derecede kolaylaştırıyor ve onlar tarafından destekleniyor.&nbsp&nbsp

Temel meselemiz, bu topraklardan emperyalist planların s&oumlk&uumll&uumlp atılması. Bu, bu g&uuml&ccedillerin yerli taşeronlarına karşı bir savaşı da yani antikapitalist m&uumlcadeleyi de mutlaka gerektiriyor. Bu i&ccedileriği nedeniyle bizim yurtseverlik diye kodladığımız siyasal tutum tam anlamıyla sınıfsal bir i&ccedileriğe sahiptir. T&uumlrk demiyoruz, iş&ccedili sınıfımız diyoruz ve Sosyalist Cumhuriyet diye ekliyoruz. İş&ccedili sınıfını K&uumlrt-T&uumlrk diye b&oumllm&uumlyoruz, ama sınıfsal bir ayrışmayı &oumlzellikle yaratmaya &ccedilalışıyoruz. Sınıf kimliği i&ccedilin iş&ccedililerimizin K&uumlrtl&uumlklerinden, T&uumlrkl&uumlklerinden, Aleviliklerinden, M&uumlsl&uumlmanlıklarından, vb arınmaları gerekir. Sınıf kimliğine g&oumlre bunların t&uumlm&uuml saygı duymamız gereken, ama, alt kimliklerdir.&nbsp&nbsp

O nedenle sınıfın birliği &ccedilok &oumlnemli. Sınıfın birliği &oumlnemliyse siyasetin sınıf meseleleri &uumlzerinden yapılması gerekiyor. &Ccedil&uumlnk&uuml bu kadar b&uumly&uumlk bir demografik &ccedileşitlilik g&oumlsteren topraklarımızda emek&ccedilileri birleştiren tek unsur sınıf kimliği olabilir.&nbsp

Yurtsever Cephe'nin temel siyasal anlayışı da bu.&nbsp

Benim anlamadığım şey şudur: Sosyalistler (K&uumlrt ya da T&uumlrk sosyalisti demiyorum, zaten bu ontolojik bir hata olur) sosyalist gibi d&uumlş&uumln&uumlrler, sosyalizm m&uumlcadelesi verirler, sınıf savaşının i&ccedilinde yer alırlar. Ama: Bir K&uumlrt gibi, vb d&uumlş&uumlnmezler. K&uumlrtler'in kimlik sorunu demezler. Bu b&uumly&uumlk sorunu, bu sıradan ger&ccedilekliği, sınıf savaşımı perspektifinde bir yere oturturlar. K&uumlrt olan sosyalistlerin bir sosyalist gibi değil, bir K&uumlrt gibi d&uumlş&uumlnd&uumlklerini g&oumlr&uumlyorum. Bu olmaz. Burada bir hata var. Bir sosyalist K&uumlrt sorununu ele alır, ancak K&uumlrt sorununu m&uumlcadelesinin merkezine oturtamaz, ona sosyalizm bağlamında yer verir.&nbsp

Son s&oumlz Lenin'den: &quotAyrılma hakkı istemi ve siyasal demokrasinin t&uumlm temel istemleri burjuva h&uumlk&uumlmeti devirmek ve sosyalizmi ger&ccedilekleştirmek i&ccedilin devrimci yığın savaşına doğrudan bağlı kılınmalıdır.&quot&nbsp

Kendine iyi bak, senin mutlu, huzurlu olduğunu bilmek beni her zaman sevindirir.&nbsp