İDO, yolcuyu tehdit eden görevlisine arka çıktı

İstanbul Yenikapı’dan Bandırma’ya gelen feribotta, hasta olduğunu söylediği yavru kedisini yanındaki çantada taşıyan kadın yolcuyla görevli arasında tartışma yaşanmıştı. İDO, yolcuyu tehdit eden feribot görevlisine arka çıktı, "görevlinin görevini yapması engellendi" dedi.

Dün, Yenikapı'dan Bandırma'ya hareket eden feribotta, hasta olduğunu söylediği kedisini yanında taşımak isteyen kadın yolcuyla gemi görevlisi arasında tartışma yaşanmıştı. Kediyi yanından ayırmak istemeyen kadını polise teslim etmekle tehdit eden görevlinin gücü nereden aldığı belli oldu. Feribotu işleten İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş. (İDO), yaptığı açıklamada görevliye arka çıktı, "görevlinin görevini yapması engellendi" dedi.

İDO, 1 Ağustos Cumartesi günü saat 18.30’da, Yenikapı’dan hareket eden Bandırma hızlı feribotunda çıkan tartışma ile ilgili yazılı açıklama yaptı. İDO'nun açıklamasında, tüm gemilerde, evcil hayvanların taşınmasına uygun, yolcu salonundan ayrı, tüm uygun koşulların gözetildiği, korunaklı ayrı bölümler yapıldığı ve hayvan taşınmanın kurallarının belirlendiği belirtildi.  

Gürültü, hijyen, yolcu şikayetlerinin önlenmesi gibi gerekçelerden kaynaklanan bu kurallara, İDO olarak uymakla yükümlü oldukları da bildirilen açıklamada, gemilerin güvertelerinde evcil hayvanlar için geniş bölüm ayrıldığı ve yolcuların da seyahatleri sırasında zaman zaman hayvanlarının yanına giderek refakat edebildikleri belirtildi. Ancak yaşanan olayda, herhangi bir şikayetin olmadığı, aksine yolcuların tehdit edilen kadına sahip çıktığı biliniyor.

İDO, olayda görevlinin yolcuya açıklama yapmaya çalıştığını, ancak kadın yolcunun durumu protesto ederek görevliye görevini yaptırmadığını iddia etti.