Holding medyası birbirine girdi

İngiliz medyası HSBC skandalı sonrasında birbirine girdi. Ülkenin en çok satan gazetelerinden Telegraph, HSBC’nin reklam pastasından aldığı pay nedeniyle otosansür uygulamakla suçlanıyor.
Pazar, 22 Şubat 2015 11:44

İngiliz medyasındaki kavga, bulvar gazetelerinden sonra ülkenin en çok satan gazetesi olan Telegraph’ın baş siyasi analisti Peter Osborne’un Salı günü gelen istifasıyla patlak verdi. Osborne ve beraberindeki başka gazeteciler, Telegraph yönetimi kısa süre önce İsviçre’deki gizli hesaplar nedeniyle gündeme gelen HSBC hakkındaki bazı haberleri sansürlediğini savundu. HSBC’nin armatörlük, perakendecilik ve medya sektörlerinde yatırımları bulunan Barclay kardeşlerin sahibi olduğu Telegraph’ın en büyük reklam verenleri arasında olduğu belirtiliyor.

TENCERE DİBİN KARA...

Telegraph, eski çalışanlarının gündeme getirdiği bu iddia üzerine dünkü sayısında ülkenin diğer önemli gazetelerine saldırdı. Times gazetesini çıkartan News UK grubunu hedef alan Telegraph,  Times’ın reklam departmanında çalışan iki yöneticisinin şirket yönetiminin koyduğu hedefleri tutturamadıkları için baskı altında kalmaları sonucunda birbirinin peşi sıra intihar ettiklerini iddia etti.

Otosansür iddiasıyla gündeme gelen Telegraph’ın hedefindeki bir diğer gazete de Guardian’dı. Telegraph, Guardian’ın internet sitesinde yayımlanan Irak’la ilgili bir haberin başlığını bilgisayar şirketi Apple’ı memnun etmek için değiştirdiğini, Apple’ın bu “jest” karşılığında siteye reklam verdiğini öne sürdü.

ÖZÜR KABAHATTEN BÜYÜK

Konuyla ilgili bir açıklama yapan Telegraph sözcüsünün açıklaması ise gazeteyle ilgili iddianın vehametini gölgede bırakacak nitelikte. Sözcü açıklamasında, “Editöryal ve ticari departmanlarımızın modern bir çok medya ortamında birlikte nasıl çalışacakları konusunda bir kılavuz hazırlıyoruz. Bu, gün yüzüne çıkardığımız bazı yayımcılarla ilgili hikayelerin de gösterdiği gibi, bütün sektör için önemli bir adım olacak.”

Hakkındaki otosansür iddialarıyla ilgili açıklamasında özetle, “hepimizin ne mal olduğu belli” diyen ve ticari ilişkilerle gazetecilik faaliyetleri arasındaki ilişkiye bazı kurallar getireceğini söyleyen Telegraph, günlük 500 bin civarı tiraja sahip.