Evrim kursuna büyük ilgi

Bilim ve Gelecek Dergisi tarafından düzenlenen bilim kurslarının evrim kuramı konulu birincisi Üniversite Konseyleri Derneği'nin İstanbul'daki genel merkezinde düzenlendi. Toplantı yoğun bir katılım ile gerçekleşti.

Bilim ve Gelecek Dergisi'nin başlattığı Bilim Kursları'ndan ilki olan evrim dersleri bu hafta sonu Üniversite Konseyleri Derneği'nin İstanbul Beyoğlu'ndaki genel merkezinde yoğun bir katılımla gerçekleştirildi. Doç. Dr. Ergi Deniz Özsoy'un iki günde beşer ders şeklinde yapılan yoğunlaştırılmış sunumu öğrencileriyle birlikte katılan lise öğretmenleri ile üniversitelerin tıp, biyoloji ve genetik bölümünden öğrencilerin ilgisiyle karşılandı. Dersler evrimsel biyoloji nedir, Darwin öncesi evrim düşüncesinin kaynakları, ortak köken ve evrimsel ağaçlar, fosilbilimdeki örnekler ve biyolojik çeşitliliğin genetik temelleri başlıklarında bir çerçeve anlatıldı. Toplantının ardınan dinleyicilere katılım belgesi de verildi.

Evrim gerçeği ve safsatalar
Sunumunda evrimi anlatırken bu başlığın topluma yansıyan boyutlarıyla da ilgilenmek gerektiğini vurgulayan Ergi Deniz Özsoy, Harun Yahya ve ekibinin bilimsel verileri çarpıttıklarına, evrimsel yöntemin işleyişini kavramadıklarına ve sahte fosil sergileriyle safsata ve bilim karşıtlığı ürettiklerinden bahsetti. Özsoy, iki günlük kursun son oturumunda sorulara ayrılan bölümde gen merkezli biyoloji bakışının nasıl ırkçı sonuçlar doğurduğuna, genetik araştırmaların bireysel tıbba doğru çekilmesinin yanlışlığına, evrimde aşırı adaptasyoncu yaklaşımın sorunlarına değinerek bitirdi.

Kurslar sürecek
Konunun genişliği nedeniyle, Aralık ayında "türlerin kökeni" üst başlığıyla evrimin mekanizmalarının anlatıldığı ikinci bir kurs açılması gündemde.

Bilim ve Gelecek Dergisi ekibinin yıl boyunca devam ettirmeyi düşündüğü bilim kursları gelecek hafta Boğaziçi Üniversitesinde öğretim görevlisi İbrahim Semiz'in görelilik kuramları konulu sunuşuyla devam edecek.

Ergi Deniz Özsoy
Ergi Deniz Özsoy 1993 yılında Hacettepe Üniversitesi Biyoloji Bölümü'nü bitirdi. 1996 yılında aynı bölümde master tezini vererek bilim uzmanı oldu. 1999-2000 yılları arasında TÜBİTAK Bütünleştirilmiş Doktora Programı kapsamında Hollanda Groningen Üniversitesi Genetik Bölümü-Popülasyon Genetiği'nde 1,5 yıl süreyle doktora tezinin deneysel çalışmalarını gerçekleştirdi. 2002 yılında Hacettepe Üniversitesi Biyoloji Bölümü'nde doktora çalışmasını tamamladı.

Aradan geçen süre zarfında 10'dan fazla bilimsel makaleye imza atan, 30'dan fazla sempozyumda tebliğ sunan Özsoy, 2007 yılından bu yana Hacettepe Üniversitesi Biyoloji Bölümü'nde Doçent olarak görev yapmaktadır. Burada 5 ayrı proje yürütmekte olan Özsoy, aynı zamanda evrim konusunda önde gelen bilim insanlarından Richard Lewontin'in TÜBİTAK tarafından yayınlanan Üçlü Sarmal: Gen Organizma ve Çevre adlı kitabın çevirmenidir ve Darwin'in Türlerin Kökeni eeserinin yeni bir çevirisi üzerinde çalışmaktadır.

(soL - İstanbul)