Isparta’da '4+4+4 kesintili eğitim' modeli tartışıldı

Devrimci Eğitim Şurası tarafından dün Isparta'da organize edilen '4+4+4 kesintili eğitim modeli' konulu panele öğrenci, öğretmen, veli ve akademisyenlerin ilgisi yoğundu.

Devrimci Eğitim Şurası tarafından organize edilen ve 200’e yakın, akademisyen, öğretmen, öğrenci ve velinin izlediği "4+4+4 modeli" başlıklı panel Isparta Öğretmenevi konferans salonunda gerçekleştirildi.

Öğretim üyeleri derneği ve sendika şubelerinden destek
SDÜ Üniversite Öğretim Üyeleri Derneği, Eğitim-Sen, BES ve SES sendikalarının desteklerini ilettiği etkinlikte Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Porf. Dr. Erol Eroğlu, Ankara Eğitim-Sen 5 No’lu şube yöneticisi ve Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Araştırma Görevlisi Ebru Aylar birer sunum gerçekleştirdiler.

Korkularımızı bir kenara bırakıp, mücadele etmeliyiz
İlk sözü alan Prof. Dr Erol Eroğlu, AKP’nin "dindar nesil" açıklamasının ne anlama geldiği ve AKP’nin ne amaçladığına dair bir sunum gerçekleştirdi. Eroğlu konuşmasında içinden geçtiğimiz dönemde akla ve bilime dayalı eğitim sistemi yerine hurafe ve inanca dayalı, sorgulamaya yer verilmeyen bir eğitim sistemi modeli yaratılmak istendiğini vurguladı. Bunun önemli örneklerinden birisinin müfredatta evrim teorisinin yerini yaratılış inancının alması olduğunu belirtti. Meclis'in gündemine taşınan 4+4+4 kesintili eğitim modelinin dindar nesil yetiştirme çabasının bir ürünü olduğunu dile getiren Eroğlu, “dindar gençliğin" Irak’ta Amerikan işgali protestolarında, Tekel işçilerinin ekmek mücadelelerinde, İncirlik Üssü protestolarında, özelleştirme karşıtı mücadelelerde, Ataması Yapılmayan Öğretmen eylemlerinde görünmediğini belirtti ve yeni eğitim modeli ile de yapılmak istenenin bu mücadelelerin her birisine, ülkesine vurduymaz biçimde yaklaşan, umursamayan bir nesil yaratma arzusu olduğunu vurguladı. Bu sürece karşı artık korkularımızı bir kenara bırakmamız gerektiği ve topyekün mücadele edilmesi gerektiği vurgusuyla konuşmasını sonlandırdı.

"Tasarı eğitim hakkının ihlalidir"
Etkinlik Ebru Aylar’ın konşmasıyla devam etti. Aylar konuşmasına, eğitim sisteminde daha önce uygulamaya konulan “yapılandırmacı eğitim” modeline karşı sendikalar, akademisyenler, eğitim örgütleri tarafından yeterince karşı çıkılmamasının bugünkü mücadeleyi zayıflatığını belirterek başladı. Bugün konuşulan 4+4+4 eğitim modeli önerisinin 18. MEB Şurası’nda sinyallerinin verildiğini dile getiren Aylar, Devrimci Eğitim Şurası olarak o dönemde kamuoyunu uyarmaya çalıştıklarını ancak yeterince duyarlılık oluşturamadıklarını vurguladı. Yeni tasarının, “Eğitim Hakkı’nın” ihlali anlamına geldiğini ve ülkemizin de imzasının bulunduğu uluslararası antlaşmalara aykırı olduğunu söyleyen Aylar, tasarının eğitim bilimleri açısından ne gibi zaafları olduğu açıklayarak konuşmasını sürdürdü. DEŞ çalışmalarına da değinen Aylar, tüm salonu 15 Nisan’da İstanbul’da yapılacak DEŞ toplantısına davet etti. Aylar, konuşmasını “Nasıl Bir Eğitim” sorusunun “Nasıl Bir Ülke” sorusundan bağımsız tartışılmayacağını belirterek sonlandırdı.

Etkinlik çok sayıda izleyicinin katkıları ve sorularıyla devam etti. Bazı katılımcıların etkinlik sırasında tasarının komisyondan geçtiğini belirtmesi üzerine konuşmacılar daha fazla mücadele, örgütlenme vurgusunu dile getirdiler. Etkinlik, destek veren SDÜ Öğretim Üyeleri Derneği ve sendika şubelerine ayrıca teşekkür dilekleri iletilerek ve alkışlarla son buldu.

(soL - Isparta)