The Guardian'ın haberine göre Volkswagen'in emisyon hilesi yaptığının ortaya çıkmasının ardından konuyla ilgiyi Avrupa'yı "araştırmaya" çağıran Almanya, Fransa ve İngiltere, olayın ortaya çıkmasından önce denetimlerde boşluklar bırakılması ve hile yapılabilmesi için lobi yapmış.
The Guardian'ın eline geçen belgelere göre bu ülkelerin lobisi sayesinde araba testlerinde gerçek emisyonun testte ölçülen %14 üzerinde kalabilmesi sağlanmış.
Volkswagen emisyon skandalının ortaya çıkmasından 4 ay önce, Avrupa'nın en büyük üç ülkesinin 1970'de geliştirilen testteki boşlukların kapatılmaması için çalıştıkları belirtilen haberde, karbon dioksit salınımlarının testlerin verimsizliğiyle yüksek seviyelerde kalabildiği aktarılıyor.
Testlerde yapılan emisyon hilesinin Avrupa'nın karbon emisyonunun %12'sinden sorumlu olduğu ve sürücülerin yakıt için ödedikleri parayı da yılda 500 lira kadar arttırdığı bildiriliyor.