New York Times'ın haberine göre Volkswagen'in yaptığı emisyon hilesinin ortaya çıkmasının ardından kriz derinleşmeye başladı. Habere göre ABD'de otomobil üreticileri kendi testlerini kendileri yaparak sonuçları hükümete kendileri teslim ederken, Avrupa'da ise testlerin nerede, kim tarafından yapılacağının şirketler tarafından seçilebildiği ortaya çıktı.
Bunun testlerin hiçbir anlam taşımadığı ve otomobil sektörünün kontrol edilmediği anlamına geldiği söylenirken, New York Times bu iki denetim sisteminin dünyanın "altın standardı" olarak görüldüğünü belirtiyor.
Karbon dioksit ve zehirli gaz salınımının miktarının tamamen otomobil üreticilerinin insafına bağlı kaldığının ortaya çıkmasının, Volkswagen dışında diğer araba şirketlerini de vurabileceği öne sürülüyor.
Volkswagen dışındaki firmalar ise kendilerinin bu yola başvurmadığını iddia ederek, bunun endüstri çapında bir sorun olduğuna dair kanıt olmadığını açıklıyor.