Romalı Lea’lar

Roma’da liseli iki genç kızın sabah öğrenci, öğleden sonra fahişelik yapması haber gündeminde yeni bir pencere açtı. Ekonomik gelir düzeyi iyi ailelerin çocukları olan 14 yaşındaki Emanuela ile arkadaşı 15 yaşındaki Serena, sosyal paylaşım sitesinde tanıştıkları bir grup yetişkin tarafından başkentte bir otel odasında müşterilere pazarlanıyordu.

Günde 300-400 avro kazanan genç kızlar, marka giysi, ayakkabı, teknolojik objelerin yanı sıra uyuşturucu satın alıyordu. Bu iki genç kızın çevresinde yürütülen soruşturma, İtalya’da özellikle büyük kentlerde lise öğrencilerinin hediye karşılığında müşterilerle otelde buluştuklarını, bu buluşmaların sanılandan çok daha yaygın olduğu gerçeğini ortaya çıkardı.

Emanuela ve Serena’nın öyküsüyle tartışılmaya başlanan “çocuk-fahişeliği”, genç kızlardan birinin annesinin son aylarda kızının davranışlarındaki değişimi gözlemesiyle kendini dışa vurdu. Romalı anne, genç kızın sinirli ve gergin olduğunu, marka ayakkabılar ve giysiler satın aldığını, çok para kazandığını, bu paraları uyuşturucu satarak kazandığını anlattığını paylaştı.

Romalı liseliler sabah okula gidiyor, öğleden sonra Parioli caddesindeki bir otelde müşterilerle buluşuyordu. Fransız yönetmen François Ozon’un 2013 Cannes Film Festivali’nin Altın Palmiye seçkisinde yer alan son filmi “Genç ve Güzel”in kahramanı Lea (Marine Watch) gibi, sosyal paylaşım sitesinde kurulan tanışıklıklarla bu dünyaya giren kızlar, lüks hediyeler karşılığında bu işi yapmayı denediklerini dile getiriyor.

Soruşturma sonucu, genç kızları kötü yola sevk etmek suçlamasıyla beş İtalyan vatandaşı gözaltına alındı. Ancak konunun bir tek başkentle sınırlı olmadığı, kuzey bölgelerindeki şehirlerde de birçok liseli genç kızın para ve hediye karşılığında bu işi yaptıkları, sorunun sanılandan çok daha yaygın olduğu ortaya çıktı.

Roma’da “çocuk fahişeler” bir yana , bir başka sorunlu konu, jigololuk yapan 14-15 yaşındaki erkek öğrenciler. Yetişkin müşteriler ile genç bedenler arasında tüketilen seks buluşmalarının bir tek genç kızlarla sınırlı olmadığı, erkek öğrencilerin de internet üzerinden gerçekleşen randevularla olgun yaştaki kadınlarla bir araya geldikleri anlaşıldı. Şimdi soruşturmayı yürütenler, gelir düzeyi iyi ailelerin çocukları arasında yayılan seçimde gençleri bu işi yapmaya iten nedenleri çok yönlü araştırıyor.

François Ozon’un beyazperdeye getirdiği filmin baş rol oyuncusu 17 yaşındaki Lea’nın Paris’te otel odasında buluştuğu müşteriler çoğunlukla 50-70 yaş arasında yetişkin erkeklerdi. Roma’da Emanuela ve Serena’nın öyküsüyle soruşturma konusu olan bu gerçeğin peşi sıra giden uzmanlar, gencecik bedenlerle buluşan çok sayıdaki müşterinin kimler olduğunu, profillerini kavramak peşinde.

Serena ve Emanuela gibi başka nice genci bu karanlık dünyaya sürükleyen ortak nedenleri anlamak, derin ve çok yönlü bir araştırma gerektiriyor. Soruna ahlakçı bir bakış açısıyla yaklaşmayan François Ozon’un baş rol oyuncusu Lea karakterinde izlediğimiz gibi sanal ortamda bir tür “oyun-eğlence “ gibi başlayan tanışıklıklar, kaygısızlığın, sevgisizliğin, yalnızlığın, iletişimsizliğin vitrine çıktığı bir kabusa dönüşüyor