Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” adı altında sunulan yeni öğretim programı bu sene liselerde 9.sınıflar ile başlayacak.
2005’te “yapılandırmacı” felsefeyi temel alan eğitim sistemini getirdiklerinden beri AKP ve AKP’nin Milli Eğitim Bakanları, Ortaöğretim (Lise) Matematik ders sürelerinde ve müfredatında sürekli değişiklikler yaptılar. Önce Matematik (haftada 6 saat) ve Geometri (haftada 2 saat) olarak haftada toplam 8 saat okutulan bu iki ayrı dersi Matematik çatısı altında birleştirip haftada 6 saate indirdiler. Sonra da bazı liselerde haftada 5 saate... Amaçlanan, seçmeli dersler adı altında verilen dini eğitime ayrılan haftalık derslerin sayısını artırmaktı.
Bakanlar değiştikçe hazırlanan müfredatın içeriği de değişti. Birisinde 9.sınıfa “Sayılar” konusu ile başlandı, diğerinde “Fonksiyonlar” konusu ile, bir diğerinde de “Mantık” konusu ile… Bu seneki programda da 9.sınıf konularının “Üslü ve Köklü İfadeler” ile başlanmasına karar verilmiş. 9, 10, 11 ve 12.sınıf konularını kendi aralarında sürekli değiştirerek hem kafa karışıklığına sebep oldular hem de “değerler eğitimi” adı altında dini propagandalarını eklediler.
Geçtiğimiz hafta okulların açılmasıyla yeni öğretim programına uygun Matematik ders kitapları 9.sınıf öğrencilerine dağıtıldı.
Kitabın bazı yerlerinde İslam alimlerinin hayatına yer verilmiş. Ayrıca Türk-İslam sentezi vurgusu kitabın belli yerlerinde kendisini gösteriyor.
Günlük hayattan problemlere ayrılan bölümün azaldığını gözlemliyoruz. Yerli sermayenin ihtiyaçlarına uygun şekilde yazılım sektöründe öğrenci yetiştirme planının bir parçası olarak “Algoritma ve Bilişim” adında daha önce programda olmayan bir tema eklenmiş görünüyor. (9.sınıf 5.tema, 2.kitap)
Ayrıca devlet okullarında okutulan derslerin, devlet tarafından dağıtılan ders kitaplarında herhangi bir siyasi partinin propagandasının bulunmaması gerekir. 9.sınıf Matematik ders kitabında AKP’nin seçim dönemlerinde kullandığı bazı görsellerle karşılaşıyoruz.
9.sınıf ders kitabından bazı örnekleri inceleyelim: