Sayfa yolu
45 yaş altı çalışanlara zorunlu bireysel emeklilik getiriliyor
Yayın Tarihi: 02.08.2016 , 10:54 Güncelleme Tarihi: 08.05.2021 , 05:18
Bireysel Emeklilik Sistemi'nde (BES) değişikliğe gidiliyor.
Bireysel emekliliğe çalışanların otomatik katılımını öngören yasa tasarısı Meclis'e gönderildi.
Yeni sistem 1 Ocak 2017'den itibaren geçerli olacak.
Yeni sistem şunları içeriyor:
45 yaş altı çalışanlara zorunlu bireysel emeklilik gelecek.
Hali hazırda çalışanlardan 45 yaş altında olanlar bireysel emekliliğe otomatik katılacak.
Prime esas kazancın yüzde 3'ü kadar kesinti bireysel emeklilik sistemine dahil edecek.
İki ay içinde cayma hakkı getirilecek.
Tasarıya göre ayrıca 50 milyon lira sermayeyle varlık yönetim fonu kurulacak.
soL YZ Beta, soL’un geliştirdiği ve soL arşiviyle çalışan bir yapay zeka robotudur. Kullanımı, soL abonelerine açıktır.