Yemeksepeti kuryeleri çalışamıyor: Vardiya seçimi yapamıyorlar, puanları düşüyor

Eskişehir’deki Yemeksepeti kuryeleri, iki haftadır çalışamamaktan şikayetçi. Slotların birdenbire kapandığını söyleyen kuryelerin bir başka sorunu da şirketten cevap alamamak.

YEKTA ARMANC HATİPOĞLU

Eskişehir’de çalışan Yemeksepeti kuryeleri, bir haftayı aşkın süredir çalışamamaktan şikayetçi. Sistem üzerinden vardiya seçimi yapamadıklarını söyleyen kuryelerin bir başka şikâyeti de Yemeksepeti yönetiminden dönüş alamamaları. 

Taşıdıkları paket sayısı ve teslimat hızları gibi etkenlere göre seviyelerinin artığını söyleyen kuryeler, paket taşıyamadıkları için puanlarını kaybettiklerini ve buna bağlı olarak iş alamadıklarını belirtiyor.

Eskişehir’de Yemeksepeti kuryesi olarak çalışan Ahmet, konuyla ilgili soL’a konuştu.

Vardiya seçimi yapamayan kuryeler, çalışamadıkları için puanlarını da kaybediyor 

Normalde dört saatlik slotlar yani vardiyalar olduğunu ve bunu kendilerinin seçtiğini söyleyen Ahmet, son iki haftadır bu mevcut slotların büyük çoğunluğunun kaldırıldığını söyledi.

“Bize çalışacak alan bırakılmadı” diyen Ahmet, şu sözlerle duruma tepki gösterdi:

“Yemeksepeti’nde yedi seviye var. Bu seviye dediğimiz olay da ne kadar paket taşıdığına, hangi saatler aralığında çalıştığına, ne kadar hızlı teslimat yaptığına göre değişiyor. Daha çok çalışanlar daha yüksek puanlar alıyor. Dört saatlik slotlar yani vardiyalar oluyor. Bunları biz seçiyorduk. 

Son iki haftadır karşılaştığımız sorun bu mevcut slotların büyük çoğunluğunun kaldırılması. Tahminen yüzde altmışlık kısmı kaldırıldı. Bize çalışacak alan bırakılmadı. Seviyelerimize göre bir sonraki haftanın slotlarını seçiyorduk. Slotlar birdenbire kapandı. Seçemedim ben de. İki hafta çalışamadım dolayısıyla. Eskişehir’de hiç yoksa 150 kurye var bundan şikâyet eden” 

Şirket, kuryelerin maillerine ve telefonlarına dönmüyor: ‘Muhatap bulamıyoruz’

Yaşadıkları sorunla ilgili Yemeksepeti’ne mail attıklarını, Bursa Görükle’deki Yemeksepeti merkezini aradıklarını söyleyen Ahmet cevap alamadıklarını belirtti:

“Muhatap bulamıyoruz. Yemeksepeti’ne mail atıyoruz, dönen olmuyor. Bursa Görükle’yi arıyoruz, telefonumuz açılmıyor bile. Şirket yetkilileri sürekli oyalıyor ‘Müsait değilim,’ ‘Sonra arayın’ vs. diyorlar. Buradakilere gittiğimizde daha beter bir yanıt alıyoruz: ‘Sizin paranız var, bir hafta çalışmayın ne olacak’ diyorlar.” 

‘Hindistan’daki kast sistemi gibi Yemeksepeti de bir kast sistemi uyguluyor’

Ahmet, Yemeksepeti’ndeki çalışma sistemini Hindistan’daki kast sistemine benzeterek günde 12-13 saat çalışmak zorunda kalanların çalışmaya şimdi de devam ettiklerini söyledi. 

“Günde 8-9 saat çalışan kuryeleri de çalıştırmak istemiyor artık. Sözleşmelerimiz var, Yemeksepeti’nin ortağı olarak görülüyoruz bundan dolayı bizi işten atamıyorlar, böyle yollar deniyorlar” diyerek Yemeksepeti’nin kuryeleri yıldırıp işten çıkmaya zorladığını söyleyen Ahmet şunları kaydetti: 

“Yani bir benzetme yapmak gerekirse Hindistan’daki kast sistemi gibi Yemeksepeti de bir kast sistemi uyguluyor. Günde 12-13 saat çalışan kuryeleri çalışmaya devam ettiriyor günde 8-9 saat çalışan kuryeleri de çalıştırmak istemiyor artık. Sözleşmelerimiz var, Yemeksepeti’nin ortağı olarak görülüyoruz bundan dolayı bizi işten atamıyorlar, böyle yollar deniyorlar.”