Sayfa yolu
Rezalette sınır yok: NATO heyetleri hastanelere talimat veriyor, bazı yataklar 'rezerve' ediliyor, 20 dakika utancı devreye sokuluyor
Yapay zekayla oluşturuldu
Yayın Tarihi: 25.06.2026 , 11:56 Güncelleme Tarihi: 25.06.2026 , 16:02
NATO Zirvesi öncesi AKP iktidarının attığı adımlar halkımız için giderek bir “onur kavgası” haline gelmeye başladı.
Yoksul yurttaşların yaşadığı evlerin belediye tarafından boyanması, bu yeterli olmayınca binaların önüne set çekilmesi rezaletini dün soL’da gündeme getirmiştik.
Yine Fransa Cumhurbaşkanı Macron koşu yapmak istiyor diye Botanik Parkı’nı ya da Dikmen Vadisi’ni ona tahsis girişimi de bir diğer rezalet olarak kayıtlara geçmişti.
Ankara’da 13 günlük eylem yasağı, kentin tüm ana cadde ve sokaklarının fiili OHAL uygulamasıyla kapatılması, düğünlerin iptal edilmesi derken her gün yeni bir skandalla karşı karşıya kalıyoruz.
Tüm bu gelişmelerin yanına eklenen son başlık ise sağlık hakkı gündemi oldu.
Üst üste skandal kararlar: Yabancı heyetler hastaneleri denetliyor, ne istiyorlarsa yapıyorlar
Bugün soL’da duyurduk, İl Sağlık Müdürlüğü, hastanelere gönderdiği genelgeyle zirveye katılacak konuklara VIP muamelesi yapılmasını, acil servislerde izole alan oluşturulmasını ve stokların tamamlanması istedi.
Ancak sağlık hakkı başlığında yaşanan tek rezalet bununla sınırlı değil.
Son bir haftadır Ankara’daki önemli birçok hastane “yabancı heyetlerin” ziyaretlerine konu oluyor. NATO Zirvesi’ne katılacak ülkelerden heyetler hastaneleri denetliyor, ihtiyaçları sıralıyor. Bu talimatlar sonrasında da gerekenler hızla yapılıyor.
soL’un edindiği bilgiye göre, bazı kamu hastanelerindeki katların, NATO zirvesi nedeniyle “rezerve” edilmesi bile ihtimaller arasında bulunuyor. Şehir hastanelerindeki yoğun bakım yataklarının bir bölümünün boş bırakılması dahi istenmiş durumda.
Bunlara ek olarak hastanelerdeki nöbet sisteminde mutlaka iyi düzeyde yabancı dil bilen doktorların daimi olarak bulundurulması da talep edilenler arasında.
Hastanelerin nöbetçi sistemi dahil hemen her başlığına müdahale ediliyor, tüm işleyiş NATO Zirvesine özel olarak yeniden kurgulanıyor.
Tüm bu gelişmelerin yanına eklenen adımlardan biri ise bu gündemde ortaya çıkan belki de en can yakıcı başlık olmuş durumda.
soL Haber, NATO Zirvesi öncesi yaşanan rezaletleri ülke gündemine sokmaya devam ediyor. Hiçbir yerde gündem olmayan bu haberlere destek vermek için tüm okurlarımızı soL'a abone olmaya davet ediyoruz.
Muayene sürelerinin 20 dakikaya çıkarılması
Sağlık emekçileri yıllardır bir mücadele veriyor. Zorunlu olarak 3-5 dakikayla sınırlanan muayene sürelerinin hiçbir şekilde yeterli olmadığını belirten sağlık emekçileri, yurttaşların nitelikli sağlık hakkına ulaşamadığına vurgu yapıyordu.
Yıllarca bu talebe kulaklarını kapatan AKP iktidarı, NATO Zirvesi dolayısıyla muayene süresini Ankara’da 20 dakikaya çıkardı, 6 günlüğüne.
Ancak bu kararın arkasında dahi, en azından bu süreçte göstermelik olarak nitelikli sağlık hizmeti sunmak gibi bir amaç yok.
Tek amaç, Ankara’yı zirve sırasında açık hava hapishanesine çeviren AKP’nin, çok daha az yurttaşın sağlık sorunları nedeniyle hastaneye başvurmasını istemesi.
Bu kararla sağlık hakkına ulaşacak hasta sayısını önemli oranda azaltmayı hedefleyen AKP, aynı zamanda aldığı inanılmaz ölçüdeki yol kapatma kararları nedeniyle, randevu almayı başarabilen az sayıdaki yurttaşın da hastaneye ulaşmasını engelleyecek gibi görünüyor.
Neden önemli?
Haberin başında aktardığımız başlıklar, yine sağlık hakkı konusunda soL'un gündeme getirdiği gelişmeler, bu düzenin halka verdiği değeri son derece çarpıcı şekilde gözler önüne sermeye yetecek cinsten.
Halkın sağlık ve ulaşım hakkını NATO liderleri gelecek diye hiçe sayan iktidar, en temel talepleri dahi yine halka karşı bir silah olarak kullanmayı başarmış durumda.
Üstelik bu tüm bu yaşananların, halkı aşağılama anlamına gelen bu gelişmelerin kendisini de protesto etmeyi yasaklamış durumdalar, en azından "kağıt" üzerinde...
soL Haber'i WhatsApp ve Telegram kanallarından takip edin, önemli gelişmeleri kaçırmayın.
İLGİLİ HABER
soL YZ Beta, soL’un geliştirdiği ve soL arşiviyle çalışan bir yapay zeka robotudur. Kullanımı, soL abonelerine açıktır.