15 Temmuz günü sabah saatlerinde Çanakkale'nin Gökçeada-Kabatepe seferleri sırasında yurttaşlar uzun süre kuyrukta bekledi, mağdur oldu. Yaşananlara Gestaş yönetiminin aldığı çevrimiçi bilet politikalarının sebep olduğu anlaşıldı. Normalde 500-600 liraya satılan biletlerin çevrimiçi 1200 liraya satılıyor olması ve çevrimiçi fazla para ödeyenlere kota verilmesi yurttaşların tepkisine neden oldu.
'Eşitlik ilkesine aykırı'
Feribot seferlerinde 1200 TL'ye satılan çevrimiçi bilet alan yolculara öncelik tanındı. Bu durum, özellikle 12.00-13.00 saatleri arasında feribot kuyruğuna giren yolculu yaklaşık 150 taşıtın, gece yarısına kadar bekletilmesiyle sonuçlandı. Gişeden bilet almak isteyenler 8-9 saat boyunca kuyrukta mahsur kalınca, çevrimiçi bilet uygulaması yolcuların tepkisine neden oldu. Ayrımcılık yapıldığını ifade eden yolcular, "Fazla para verene iltimas geçiliyor, bu eşitlik ilkesine aykırı. Burada mahsur kaldık resmen" dedi.
Yurttaşlar tepkili: 'Firmadan muhatap bulamıyoruz'
Saatlerce kuyrukta bekleyen bir yurttaş, yaşananlar şöyle özetledi:
"Ben 6 saat boyunca sıra bekledim, sıraya girdiğimde 12 saattir bekleyen vatandaşlar vardı. Üstelik buna ek olarak iptal edilen seferlerin tüm sıkıntılarını yaşadık. Çevrimiçi biletler yüzünden çocuklarla birlikte sırada beklemek zorunda kaldık. Firmadan muhatap kimseyi bulamıyoruz. Telefonlarımıza çıkan yok. Tepkimizi dile getirince de jandarma ile muhatap olduk. Yaşadığımız soruna kimse çözüm sunmadı. Organizasyon eksikliği var, bu kadar insan mağdur edilmemeliydi. Fazla para ödeyene öncelik tanınması ve normal bilet alanların bekletilmesi kabul edilebilir bir şey değil."
Gestaş'tan piyasacı adım
Gestaş, yüzde 99 hissesi Çanakkale İl Özel İdaresi'ne ait bir kamu şirketi olmasına rağmen, piyasacı bir yaklaşımla hareket ettiği yönünde eleştiriler alıyor. Gestaş, bu yaşanan sorunlara dair mevcut uygulamayı "insanların kolay program yapabilmesi" olarak savunuyor. Ancak bu durum, normal bilet alan yurttaşların mağduriyetine sebep olurken fazla para ödeyenlere öncelik tanınan bir sonuca yol açıyor. Yolcular feribot seferlerinde "birinci sınıf", "ikinci sınıf" diye ayrıldıkları için yönetimi eleştiriyor.
Yaşanan bu mağduriyet, Gestaş'ın eşitlik ilkesinden uzak olduğunu da gözler önüne seriyor.