Ana içeriğe atla

Home

soL Haber'de reklam yok, sadece haber var. Bunu birlikte sürdürüyoruz. Abone olarak desteğinizi gösterin.

Yükleniyor...

Ergenler konuştukça stresleri artıyor mu?

Kız çocuklarında akranları ile sorunlar hakkında konuşmanın stresin etkisini arttırdığı, erkek çocuklarda ise koruyucu etkisi olduğu bulundu.

Yayın Tarihi: 11.09.2014 , 12:16 Güncelleme Tarihi: 08.05.2021 , 04:22

Çocukluktan ergenliğe geçişte depresif belirtilerde ve bozukluklarda ciddi bir artışın olduğu bilinmektedir. Leuven Üniversitesi’nden Bastin ve ekibi, kişinin hayatında önemli işlev kısıtlamalarına yol açabilecek bu depresif semptomların önceden tespit edilip önlenebilmesinin önemine değiniyorlar ve bu amaçla bir araştırmaya başlıyorlar. Yayımladıkları çalışmalarında, yaş ortalamaları yaklaşık 12 olan (9-15 yaş aralığında) ergenlik dönemindeki kız-erkeklerin 1 yıllık süre içerisinde, kişilerarası strese maruz kalma (yakın bir arkadaş ile tartışma ya da aile üyelerinin hastalanması) ile gelişecek depresyonun, ruminasyon ve birlikte ruminasyon (İng. co-rumination) gibi depresyona yatkın hale getiren düşünme biçimlerinden nasıl etkilendiğini inceliyorlar. Araştırmacılar ruminasyon ve birlikte ruminasyonun depresif belirtiler ile arasındaki ilişkinin daha önce yapılan araştırmalarca gösterildiğini, fakat yatkınlığı tetikleyen bir strese maruz kaldıktan sonra psikopatoloji gelişeceğini öne süren stres-yatkınlık modeli çerçevesinde bu konunun incelenmediğini öne sürüyorlar.

Haberin devamını şuradan okuyabilirsiniz:

soL YZ Beta, soL’un geliştirdiği ve soL arşiviyle çalışan bir yapay zeka robotudur. Kullanımı, soL abonelerine açıktır.