Mehmet Ayvalıtaş davasında bilirkişi raporu açıklandı

Haziran Direnişi günlerinde yaşamını yitiren Mehmet Ayvalıtaş'ın ölümüne ilişkin bilirkişi raporu açıklandı.

İstanbul'da Haziran Direnişi günlerinde Mehmet Ayvalıtaş'ın trafik kazasında ölümüne ilişkin 2 kişinin "taksirle ölüme ve yaralanmaya neden olmak" suçundan 15'er yıla kadar hapis cezası istemiyle yargılandığı davada, bilirkişi heyetince hazırlanan rapor mahkemeye ulaştı.           

AA'nın haberine göre, Anadolu 8. Ağır Ceza Mahkemesi'ne sunulan 6 sayfalık bilirkişi raporunda, mahkeme heyetinin davaya konu trafik kazasına ilişkin sanıkların bir kusurunun bulunup bulunmadığı, ihlal ettikleri bir trafik kuralı varsa bunların neler olduğunun bildirilmesi amacıyla rapor düzenlenmesini istediği aktarıldı. 

KAZA ANI ANLATILDI

Bilirkişi raporunda, MOBESE kayıtlarına göre, kazanın meydana geldiği karayolunda kaza anına kadar trafiğin normal seyrinde devam ettiği belirtilerek, araç trafiğinin yayalara çarpma sonrası durduğunun gözlendiği aktarıldı. 

Dava dosyasına sunulan video görüntülerinin de incelendiği aktarılan raporda, şunlar kaydedildi:               

"Kaza anında ikisi yol kenarında, ikisi yol üzerinde dört kişinin bulunduğu gözlenmiştir. Kazanın trafik akışının devam ettiği esnada meydana geldiği, diğer deyişle araçların akışları devam ederken yola iki yayayın çıkmış oldukları, bu yayaların ikinci şerit üzerinde bulundukları esnada kendilerine bu şeritte seyir halinde bulunan Cengiz Aktaş idaresindeki 34 TFJ 79 plakalı taksinin ve sol şeritte seyir halindeki plakası belli olmayan bir aracın çarptığı görülmüştür."

"Daha sonra bu araçların arkasından gelen sürücü Mehmet Görkem Demirbaş idaresinde 34 ZG 9430 plakalı aracın önündeki taksinin sol arka kısmından çarparak  sol bariyerlere doğru savrulmasıyla takla atarak devrildiği ve bu şekilde kazaya karıştığı anlaşılmaktadır."              

'YAYALAR ASLİ KUSURLU'               

Kaza sonrası yolun sol şeridinde iki yaralı yayanın bulunduğunun MOBESE kayıtlarının analizi sonucu hazırlanan raporun resim kayıtlarından belirlendiği aktarılan bilirkişi raporunda, "Bu olayın meydana gelmesinde yayaların kullanmasının çok tehlikeli ve yasak olduğu bariyerli karayoluna, kontrolsüz ve gerekli güvenlik önlemlerini dahi almadan çıkarak, yol üzerinde bulunmalarının araçların yayalara çarpmalarına neden olduğu kanaatine varılmıştır" denildi.               

Raporda, Karayolları Trafik Kanunu'na göre kazanın meydana geldiği bu tip karayollarında yayaların yol üzerine çıkarak geçiş yapmaları ve yol üzerinde bulunmalarının trafik güvenliği açısından kesinlikle yasak olduğu vurgulanarak, şu bilgilere yer verildi:               

"Kazaya uğrayan yayalar Mehmet Ayvalıtaş ve Seyit Kartal'ın hiç bir önlem ve tedbir almadan bulunmaları yasak olan ve izin verilmeyen tek istikametli 2 şeritli karayolunda bulundukları için kazanın meydana gelmesinde asli ve tamamen kusurlu oldukları kanatine varılmıştır. Sanıklar Mehmet Görkem Demirbaş ve Cengiz Aktaş'ın çok ani gelişen bu olayda kazayı önleyecek ve yayalara çarpmamak için yapması gerekli önlemler açısından herhangi bir kusurlarının olmadığı sonucuna varılmıştır."