ÜKD TÜBİTAK'a Evrim kitabı hediye etti

Üniversite Konseyleri Derneği üyesi akademisyenler, Bilim Teknik Dergisi'ndeki "evrim" dosyasının TÜBİTAK yönetimi tarafından sansürlenmesini kınadı ve cehalet olarak nitelendirdi. Dernek, mayıs ayında bir evrim sempozyumu düzenleyeceğini de ilan etti.

soL (ANKARA) Üniversite Konseyleri Derneği (ÜKD) üyesi akademisyenler, bugün saat 12.30'da TÜBİTAK binası önünde bir basın açıklaması yaparak Bilim ve Teknik Dergisi'ndeki evrim dosyasının ve derginin Darwin ve evrim ile ilgili kapağının sansürlenmesini kınadı.

Kızılay'dan Kavaklıdere'deki TÜBİTAK Başkanlığı binasına "Bilim düşmanı Ömer Cebeci istifa", "TÜBİTAK'ta Harun Yahya'lar istemiyoruz", "Evrim'i biz Okuduk, sen de oku", "Bilim düşmanlarını durdurun" yazılı dövizlerle yürüyen akademisyenlere Yurtsever Cephe Öğrenci Birliği (YCÖB) üyesi üniversite ve lise öğrencileri de destek verdi.

TÜBİTAK önünde yapılan basın açıklamasında, TÜBİTAK'ın çıkardığı Bilim ve Teknik dergisinin Mart sayısı için hazırlanan, evrim ile ve evrimci bilim insanı Charles Darwin ile ilgili içeriğin TÜBİTAK Başkan Yardımcısı Prof. Dr.Ömer Cebeci tarafından sansürlenerek değiştirildiği ve derginin genel yayın yönetmeninin işine son verilidiği yönünde basında haberler çıktığı, Cebeci'nin ise bu haberleri yalanlama amaçlı herhangi bir açıklama yapmadığı belirtildi. Evrim kuramının biyolojik bilimlerin en temel unsurlarından biri olduğu ve evrimle iligili sadece 2008 yılı başından beri uluslararası bilimsel yayınlarda 23,406 makale yayımlandığına işaret edileren bu yayınlara TÜBİTAK'ın, Turkish Journal of Biology gibi kendi hakemli dergilerinin de dahil olduğu hatırlatıldı.

Açıklamanın devamında, "Demek ki TÜBİTAK Başkan Yardımcısı Cebeci, ne dünyada, ne ülkemizde, ne de kendi kurumunda yürüyen araştırma faaliyetlerinden habersiz, cahil bir yöneticidir. Üstüne üstlük cahil dünya görüşüne uymadığı için toplumun bilgilenmesine de engel olabilen, gorevini kötüye kullanan bir yöneticidir. Sn. Cebeci'yi bu makama getiren siyasi irade ve bürokratik çevre de kendisi kadar cahil ve ehliyetsizdir. Durumun yegane açıklaması budur" denildi.

Daha sonra ODTÜ Fizik Bölümü Araştırma Görevlisi Mehmet Ali Olpak, birçok insanın TÜBİTAK'ın kendi yayınları arasında yer alan kitaplar sayesinde evrim kuramını öğrenme şansı bulduğunu belirterek TÜBİTAK Popüler Bilim Serisinde bulunan "Evrim" adlı kitabı Ömer Cebeci'ye iletileceklerini söyledi ve kitabı TÜBİTAK görevlilerine teslim etti.

Eylem, ÜKD'nin 23-24 Mayıs 2009 tarihi arasında pek çok bilim insanının katılımyla "Evrim, Bilim ve Eğitim" adlı bir sempozyum düzenleyeceğinin ilan edilmesiyle sona erdi.