Sayfa yolu
Yüzlerce Kübalı doktor kasırgadan etkilenen Karayip adalarına gidiyor
Dış Haberler
Yayın Tarihi: 10.09.2017 , 09:55 Güncelleme Tarihi: 08.05.2021 , 05:56
Irma Kasırgası'ndan etkilenen Karayip adalarına 750'nin üzerinde Kübalı sağlık çalışanı gönderildi.
Antigua, Barbuda, Saint Kitts, Nevis, Saint Lucia, Bahamalar, Dominica ve Haiti'ye giden doktorların Küba Sağlık Bakanlığı tarafından bölgedeki sağlık sorunlarını çözmek üzere gönderildiği bildiriliyor.
Doktorların hasar tespiti yapacağı ve gerekli sağlık yardımlarında bulunacağı bildiriliyor.
Kübalı doktorlar 2014 ve 2015 yıllarında Batı Afrika'da çıkan Ebola salgını da dahil olmak üzere, ülke dışındaki pek çok sağlık sorununa müdahalede bulunmuştu.
2010 yılında da Haiti'de yaşanan depremin ardından 1200 Kübalı sağlık çalışanı bölgeye gönderilmişti.
Sosyalist Küba, ilk kez 1960 yılında Şili'de deprem olması üzerine ülkeye doktorlarını göndermişti.
soL YZ Beta, soL’un geliştirdiği ve soL arşiviyle çalışan bir yapay zeka robotudur. Kullanımı, soL abonelerine açıktır.