AKP'li belediyenin 760 bin lira ödediği logo çalıntı mı?

AKP'li Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin 760 bin lira vererek yaptırdığı logonun çalıntı olduğu iddia edildi.

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin ihaleli açtığı “logo yarışmasını” kazanan ABD'li şirkete 760 bin TL ödemesinin ardından, söz konusu logonun çalıntı olduğu iddiaları gündeme geldi.

Gazeteport'ta yer alan habere göre, ilk iddia gazianteplogotasarim.wordpress.com isimli siteden geldi.

Tasarım işi yaptığı belli olan sitede yapılan eleştiri şöyle;

Evet bu yeni Gaziantep logosu. Ne kadar farklı düşünülmüş değil mi? Acaba ne kadar farklı bir fikir ve ne kadar anlamlı? Mozaik desenli logo ve zemin kullanımı gayet yaygın bir kullanım. Bu kadar büyük yatırım ve bu kadar büyük paralar harcanırken daha anlamlı ve özgün bir logo çıkmasını beklerdim ama aşağıdaki örnekleri incelerseniz yorumu sizlere bırakıyorum…

Diğer bir iddiada ise, “Gelecekhane” isimli düşünce kuruluşu ile Gaziantep Belediyesi’nin "yeni" logosunun neredeyse aynı olduğu belirtildi. Odatv‘nin haberine göre  Bu durum Belediye’den 760 bin TL alınarak yapılan logonun Gelecekhane isimli kuruluştan çalınmış olabileceği yorumlarına neden oldu.

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin logo ile ilgili açıklaması ise şöyle:

Yapılan kapsamlı araştırmalar neticesinde; marka şehir kimliği çalışmasına özel internet sitesi ve sosyal medya hesapları, 1 adet genel lansman filmi; fıstık, bakır, el işi, mutfak, mimari konulu 5 tema olmak üzere toplam 6 reklam filmi, sound logo alternatifleri, 2 renk alternatifli 20 farklı içerikli toplamda 40 adet logo tasarlanmıştır. 2 adet web sitesi tasarımının yanı sıra Türkçe ve İngilizce alternatifli gazete ve broşür tasarımları yapılmıştır. Son olarak kurumsal kimlik ve promosyon ürünleri ile 1 proje tasarım filmini de kapsayan çalışmaların son hali 8 Şubat 2016’da tüm Gazianteplilerin davet edildiği bir lansmanla kamuoyuna tanıtılmıştır. Şehrin önemli değerleri olan sanayisi, Antepfıstığı, baklava, hayvanat bahçesi, kebap, el sanatları, organik simgelerin ulusal ve uluslararası alanda tanıtılması için böylesi bir film ve logo çalışmasının yapılmasına ve çıkan ürünlerin yeterliliğine ‘ortak akılla’ karar verilmiştir.