Türkiye’de en çok yapılan ‘sosyal faaliyet’ yüzde 94.6 ile televizyon

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) yaptığı "Zaman Kullanım Araştırması"na göre Türkiye’de en çok yapılan "sosyal faaliyet" yüzde 94.6 ile televizyon izlemek olurken, sosyal medyada geçirilen vakit yüzde 33.9 olarak tespit edildi.

BBC Türkçe’nin derlediği ve son bir yıl baz alınarak yapılan araştırmada, gün içinde en fazla zaman ayırılan faaliyet sekiz saat 48 dakika ile uyku olurken, araştırmanın ilk kez yapıldığı 2006 yılında bu süre sekiz saat 38 dakika olarak belirlenmişti.

Araştırmaya göre, ortalama olarak kadınlar erkeklerden dört dakika daha fazla uyurken, haftasonları uykuya ayrılan süre ortalaması dokuz saat 20 dakika.

Yemeğe ayrılan süre iki saat 45 dakika olrak hesaplanırken, çalışan kadınlar ‘aile bakımına’ üç buçuk saat, erkekler ise 46 dakika ayırıyor.

Yüzde 33,9 olarak hesaplanan sosyal medyada vakit geçirme oranı erkeklerde yüzde 41,7, kadınlarda ise yüzde 26,2 olarak hesaplandı.
Türkiye’de spora ayrılan süre ise ortalama 11 dakika.