TKG'den Eczacıbaşı Holding’e yanıt: Konu öyle değil, böyle değişir!

Türkiye Komünist Gençliği (TKG), 'tam bin öğrenciye' İKSV etkinliklerinde geçerli Kültür-Sanat Kartı dağıtacağını duyuran Eczacıbaşı Holding'e 'Konu sömürüdür, sanatın piyasalaştırılmasıdır, egemen kültürdür. Konuyu değiştirebilmek için asıl konunun bunlar olduğunu anlamak gerekiyor' yanıtını verdi.

Haber Merkezi

Eczacıbaşı Holding’in, “tam bin öğrenciye” tüm İKSV etkinliklerinde geçerli Kültür-Sanat Kartı dağıtacağını duyurması üzerine Türkiye Komünist Gençliği’nden (TKG) yanıt geldi.

“İKSV Kültür-Sanat Kart ile Konuyu Değiştir” başlıklı, öğrenci gençleri “biraz da filmlerden, konserlerden, sanattan konuşmaya” davet eden üç reklam filmine yanıt olarak üç video yayımlayan TKG, “Konu öyle değil, böyle değişir” dedi.

TKG tarafından yapılan açıklama şu şekilde:

Eczacıbaşı Holding öğrencilere 250 TL değerinde kültür dağıtacakmış…

DÜZENİNİZ DEĞİŞMEDEN KONU DEĞİŞMEYECEK!
Eczacıbaşı Holding, geçtiğimiz günlerde yayımladığı reklam filmleri yoluyla “tam bin öğrenciye” tüm İKSV etkinliklerinde geçerli olacak 250 TL değerinde “İKSV Kültür-Sanat Kartı” dağıtacağını duyurdu.

“İKSV Kültür-Sanat Kartı ile Konuyu Değiştir” başlıklı, son derece “genç işi” gözüken üç reklam filminde de farklı ama aynı derecede “boş” konuları aralarında hararetli bir şekilde konuşan gençler yer alıyor. Bir süre siren seslerini en doğru şekilde taklit etmeye çalışan ya da metrobüse hangi kapıdan binmek gerektiğini tartışan gençler izletildikten sonra, dış ses devreye giriyor. Ve bize 250 TL’lik İKSV Kültür-Sanat Kartı ile kültür-sanat etkinliklerine gidebileceğimizi, bu sayede boş konuşmak yerine “biraz da filmlerden, konserlerden, sanattan konuşmamızı” tavsiye ediyor.

PİYASA, SANATI HALKA YABANCILAŞTIRIYOR
Kültür-sanat etkinliklerine erişimin İstanbul’da yaşayan yüz binlerce öğrenci için son derece zor olduğu biliniyor. Eğitim masrafları, temel ihtiyaçlar derken, gençlerin ailelerinden aldıkları ya da bir yandan çalışarak kazandıkları cep harçlıkları ay sonuna ancak yetiyor. Bilet fiyatlarının son derece yüksek, sinema salonlarının AVM köşelerine sıkıştırılmış olduğu, tiyatroların kapatıldığı, sanatçıların ve aydınların düşman ilan edildiği bir Türkiye’de gençler sanat etkinliklerinden giderek uzaklaşıyor. Emekçi halkın ezici çoğunluğunun hayatında ise sanatın neredeyse hiç yeri olamıyor. 

Peki durum böyleyken Eczacıbaşı’nın “tam bin öğrenciye” 250 TL’lik kültür-sanat kartı dağıtmasını takdir etmemiz mi gerekiyor? Türkiye’deki en büyük sermaye gruplarından birinin bu büyük cömertliğini alkışlamalı mıyız?

Aksine, Eczacıbaşı’nın reklam filmleri büyük bir yüzsüzlük örneğidir. 

Türkiye halkının ve gençliğinin büyük çoğunluğunu sanata yabancılaştıran şey sermaye düzenidir. Bu düzenin egemenleri kimi zaman kendilerini makyajlamak, toplumun belli kesimlerine sempatik gözükmek için bu tip lütuflarda bulunurlar. Daha doğrusu lütufta bulunur gözükürler. Bu sırada reklamlarını yapar, sanat piyasasını kontrol ederler.

Aydınların ve sanatçıların, yani çağının ufkunu aşabilmesi ve halka yön göstermesi beklenen toplumsallığın, sermaye düşmanı olmaması, sermaye sınıfıyla barıştırılması bile holdingler için başlı başına büyük bir kazanımdır. İKSV, AKBANK SANAT vb. kültür-sanat fonları bu amaca hizmet etmekte, sanatçı ve aydınları sermaye düzenine bağlamakta, günümüz toplumunun sınırlarını aşma iradesini değil ama bizzat bu sınırları yeniden üreten bir sanatı dayatmakta, halkı sanata yabancılaştırmaktadır.

KONUYU DEĞİŞTİREBİLMEK İÇİN, KONUNUN NE OLDUĞUNU BİLMELİ
Konu sömürüdür, sanatın piyasalaştırılmasıdır, egemen kültürdür. Konuyu değiştirebilmek için asıl konunun bunlar olduğunu anlamak gerekiyor. Eczacıbaşı’nın yüzsüzlüğüne boyun eğmeyen gençler adına yanıt verdiğimiz üç videoda, bu gerçeğe işaret etmeye çalıştık.

Eczacıbaşı’na bir noktada katılıyoruz: Konunun bizce de değişmesi gerekiyor. 

Ama biz gerçeği gizlemiyor, tam tersine gerçeğin üzerindeki örtüyü kaldırıyoruz:

Konuyu değiştirmek için, düzeni değiştirmek gerekiyor!

Türkiye Komünist Gençliği - TKG