Nestle ve Novartis, Türkiye'nin reklam kampanyasından çekilmeyi planlıyor

Uluslararası şirketlerden, Ekonomi Bakanlığı'nın Türkiye'yi tanıtmak için planladığı reklam kampanyasından, ülkedeki demokrasi tartışmaları nedeniyle geri çekildiği açıklamaları geldi.

Bir dizi uluslararası şirketin, Ekonomi Bakanlığı’nın Türkiye’yi tanıtmak için planladığı reklam kampanyasından Türkiye’deki demokrasi tartışmaları nedeniyle çekilmeyi planladığı öne sürüldü. İddiaya göre, İsviçre merkezli Nestlé ve Novartis kampanyaya katılımlarını, ‘Türkiye’nin imajları üzerinde yaratacağı olumsuz etki’ nedeniyle askıya almayı planlıyor.

Duvar'ın Financial Times'tan aktardığına göre, Bakanlığın ‘Discover The Potential / Türkiye – Gücünü ve Potansiyelini Keşfet’ isimli kampanyası, yabancı yatırımcıların Türkiye’ye güvenini yeniden tesis etmeyi planlıyordu. Kampanyada, Türkiye’de uzun zamandır iş yapan 17 şirket kendi hikâyelerini anlatarak Türkiye’nin tanıtımını yapacaktı.

‘İMAJ KAYGISI’

Ancak Duvar’ın İngiliz gazetesi Financial Times’ın özel haberinden aktardığına göre, Nestlé ve Novartis kampanyadaki rollerini gözden geçiriyor. Financial Times’a konuşan organizatörler, referandumdan önce planlanan kampanya için firmaların büyük çoğunluğundan yeniden teyit aldıklarını söylese de, haberde “Fakat Türkiye’deki siyasi duruma ve AB’yle ilişkilerine dair tartışma göz önünde bulundurulduğunda, FT’ye konuşan kaynaklar şirketlerin imajlarına dair korkularını aktardı” denildi.

NESTLE: ASKIYA ALDIK

Nestlé firmasından Financial Times’a yapılan açıklamada, “Kampanyaya katılımımız şu an için askıya alındı ve bir sonraki adımlarımıza yakın gelecekte karar vereceğiz” denildi.

NOVARTIS: GÖZDEN GEÇİRİYORUZ

İsviçreli ilaç firması Novartis de katılımlarının gözden geçirildiğini açıkladı. Firmanın CEO’su Joe Jimenez kampanyanın zamanlamasının ‘talihsiz’ olduğunu söyledi. Novartis’ten yapılan açıklamada, ‘firmanın henüz çekilmediği ama gelişmeleri yakından izlediği’ belirtildi.

FORD: BAŞKA ŞEKİLDE YORUMLANMAMALI

Ford’un FT’ye yaptığı açıklamadaysa, kampanyaya katılım kararının geçen sonbaharda alındığı vurgulandı; “Tek amacımız ekonomik kalkınmayı ve Türkiye’yle 90 yıldan uzun zamandır devam eden, onur duyduğumuz işlerimizi ilerletmek. Bu reklamın başka bir şekilde yorumlanmasını istemiyoruz” denildi.

Vodafone, General Electric ve Toyota ise kampanyaya katılımlarının devam edeceğini açıkladı.