Çanakkale 1915 Köprüsü, Marmara'yı talan edecek!

18 Mart 2017'de temelleri atılacağı belirtilen "Çanakkale 1915 Köprüsü Projesi" kapsamında Marmara'da büyük bir tarih ve doğa katliamına hazırlanılıyor.

Eylem Altınışık

AKP'nin İstanbul'daki 3. Köprüsü kentte telafisi mümkün olmayan bir doğa katliamına neden olurken şimdi bunun bir benzeri de Çanakkale'de başlayacak. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Çanakkale'deki köprü için bu yılın son çeyreğinde ihaleye çıkmayı planladıklarını belirterek, "18 Mart 2017'de temel atmak istiyoruz" dedi.

BAKAN'IN MÜJDESİ PATRONLARA

"Köprüyü sadece Çanakkalelilerin hizmetinde olacak bir proje olarak düşünmemek gerekir" diyen Bakan Arslan, "Bu köprüyle birlikte Avrupa'dan, Kapıkule'den, Trakya'dan ülkemizde gelen yük hareketinin özellikle Ege'ye, Batı Akdeniz'e gidecek kısmını ülkemizin batısına ve Batı Akdeniz'e, Ege'ye yönlendirmiş olacağız. Böyle olunca da bu yük hareketi, İstanbul'a yeni bir yük hareketi getirmeden o tarihi dokuya girmeden Ege'ye ve Akdeniz'e inmiş olacak. Ayrıca yine İstanbul'un Avrupa yakasından Asya yakasına geçip Ege'ye inecek. Batı Akdeniz'e inecek yük hareketi de tam tersine Trakya üzerinden 1915 Çanakkale Köprüsü'nü kullanarak gitmiş olacak" ifadelerini kullandı.

KARAR 2014'TE ALINMIŞTI

2014 yılında Yüksek Planlama Kurulun'dan geçen karara göre Mart 2017'de Çanakkale Boğaz Köprüsü yapımına başlanacak. Karara göre köprü Güney’den İstanbul İzmir otobanına Kuzey’den üçüncü köprüye bağlanacak. Kararın geçmesiyle beraber Marmara’da oluşturulması düşünülen ring hattının yapımına da başlandı. Bursa Şehir Planlamacıları Odası Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Kandemir, konuya ilişkin soL'a açıklamalarda bulundu. Kandemir'in aktardığı bilgiye göre, Bandırma’dan Çanakkale’ye devam eden hat sanayi ve enerji bölgesi haline getirilecek, Güney Marmara kıyılarında ise termik santral yapımına başlandı.

KAZ DAĞLARI DA HEDEFTE

Köprüyle beraber yapılacak yeni otoyolların Kaz Dağları ve bölgedeki tarım alanlarına büyük zarar vereceğini dile getiren Kandemir “Plan tüm Marmara’nın özellikle Güney Marmara’nın çehresini değiştirecektir. Marmara’nın etrafı bir kelepçe gibi otoyollarla çevrilecek" dedi. Bu köprü ve otoyol projelerinin özellikle Kaz Dağları’na zarar vereceğini belirten Kandemir “Çanakkale ve Balıkesir bölgeleri Türkiye’nin tahıl deposu olarak adlandırılıyor ve orada milli park olan Kaz Dağları’da var. Lapseki’den sonra Kaz Dağları’nın kuzey yamacından Balıkesir’e kadar otoyol yapılacak ve bu otoyollar orada gerçekleşecek yapılaşmanın alt yapısını, tetikleyicisini oluşturuyor” ifadelerini kullandı.

Planın iptali için dava açtıklarını söyleyen Kandemir, davanın iki senedir sonuçlanmadığını, ilk davanın ardından azami değişiklikler olunca ikinci davayı açtıklarını, davaların henüz sonuçlanmadığını söyledi.