Vodatech’de kölelik düzeni

Yalova’da faaliyet gösteren, THY, Garanti Bankası ve Ray Sigorta gibi şirketlerin çağrı merkezi taşeronluğunu yapan Vodatech’de, işçilerin kölelik koşullarında çalışması üzerine Çağrı Merkezi Çalışanları Derneği bir basın açıklaması yaptı.

Çağrı Merkezi Çalışanları Derneği, çalışanlarına asgari ücretin altında maaş veren, çalışanlarını yol, yemek ve sosyal haklardan mahrum bir şekilde çalışmaya mecbur bırakan Vodatech firmasını protesto etmek için, Yalova Eğitim-Sen’de bir basın açıklaması düzenledi.

6 Nisan tarihli basın toplantısına Çağrı Merkezi Çalışanları Derneği Genel Başkanı Gözde Duranay, "Başka Dilde Aşk" filminde çağrı merkezinde çalışan kadın karakteri canlandıran Saadet Işıl Aksoy ve DİSK İstanbul Bölge temsilcisi ve BANK-SEN Genel Başkanı Önder Atay katıldı.

Çağrı merkezi Çalışanları Derneği Genel Başkanı Gözde Duranay yaptığı konuşmada, Vodatech Çağrı Merkezi’nin asgari ücretin altında maaş vererek Sanayi Bakanlığı’nın yasallaştıramadığı “Bölgesel Asgari Ücret” uygulamasını fiilen yürürlüğe soktuğunu söyledi. Üst – işverenin azmetttirici konumda olduğunu söyleyen Duranay, işverenin Vodatech’te çalışanlara karşı hem yasa hem de toplum nezdinde sorumlu olduğunu ifade etti. Vodatech Çağrı Merkezi’nin hem yönetsel hem de finansal olarak işçisine daha iyi koşullar sağlayabileceğini belirten Duranay, firmanın “Yalova’dan giderim” gibi tehditler yerine çözüme doğru adım atması gerektiğini belirtti.

Duranay’dan sonra söz alan BANK-SEN Genel Başkanı ve DİSK İstanbul Bölge Temsilcisi Önder Atay konuşmasında, Vodatech Çağrı Merkezlerinde taşeronluk adı altında kölelik düzeni yaratıldığını ve bunun hiçbir şekilde kabul edilemeyeceğini vurguladı. Taşeronlaşma, güvencesizleştirme ve kuralsız çalışmanın bütün işçi sınıfının sorunu olduğunu belirten Atay, işçi sınıfının örgütlenerek ve birleşerek bu sorunun üstesinden gelebileceğini belirtti. Her sektörde benzer saldırılarla karşılaşıldığını belirten Atay, Vodatech işçilerini 1 Mayıs’ta tüm işçi sınıfıyla buluşmaya çağırdı.

Basın toplantısına destek veren Sanatçı Saadet Işıl Aksoy, çağrı merkezindeki çalışma koşulları ile “Başka Dilde Aşk” filminde temas ettiğini ve film çekimleri sonrası da Çağrı Merkezi Çalışanları Derneği ile ilişkilerini sürdürdüğünü belirtti. Dernek yetkililerinin firmada yaşanan sorunları kendisine aktardığını ve basın toplantısına davet edildiğini söyleyen Aksoy, bir şeye seyirci kalmak istemediğini ve çalışanların taleplerinin dikkate alınması gerektiğini belirtti.
(soL-Haber Merkezi)