THY'den müşteri hizmetleri!

Yemek yediği için deneyimli pilotu işten çıkaran THY'ye ilişkin şikayetler son dönemde iyice arttı. Uçaklarda koltuk kavgası yaygınlaşıyor.

soL (HABER MERKEZİ) THY yönetimi, deneyimli pilotlarından Bahadır Altan'ın yemek yerken uçağa yolcu almadığı için işten atılmasının "müşteri memnuniyeti"ni ilke edinen bir havayolu şirketi için doğal olduğunda ısrar ederken, son dönemde yolcuların THY'den şikayetlerinde büyük artış var.

"Hostes hanım, yerimde başkası oturuyor!"
Eskiden otobüslerde görülen aynı koltuğa birden fazla bilet satma uygulaması son dönemde bir THY klasiği haline geldi. Uçuş personeli ile yolcuyu karşı karşıya getiren bu sıkıntının temelde "boş koltuk"la uçmama arayışının ürünü olduğunu söyleyen THY çalışanları, bilet satış ve check-in sistemlerinin çoğalmasının ve personel azlığının da karmaşaya neden olduğunu iddia ediyorlar. Son aylarda birçok uçuşta, yolcuların yerleştirilmesinde ortaya çıkan güçlükler nedeniyle gecikme yaşandığı belirtiliyor.

Bu arada erkek yanında oturmak istemeyen kadınların yer değişikliği taleplerinin bazen karşılanamaması nedeniyle uçakların rötar yaptığını söyleyen THY çalışanları, şu ana kadar koltuk seçiminde bay/bayan ayrımı olmadığını ancak THY yönetiminin bu konuda bir çalışma yürüttüğünü de ileri sürüyorlar. Konu özellikle hac dönüşü ciddi gerilimlere neden oluyor.

Musluk suyundan çay
THY'de ikram kalitesindeki düşme had safhada. Dış hatlarda "dürüm"e geçerek maliyetleri iyice indiren THY'nin iç hatlarda da sandviç ve salatadan oluşan seçenekleri hem kalite hem de hijyen açısından büyük tepki çekiyor. Bazı yolcular kireçli musluk suyundan çay ve kahve yapılmasını da yazılı olarak şikayet etmiş durumda. Bazı dış hat uçuşlarında içkilerin servis arabasına gözükmeyecek şekilde yerleştirilmesi de giderek yaygınlaşan bir uygulama.

Sabun bulunmuyor
İç hat uçuşlarında yeterli zaman olmadığı için uçakların temizliği büyük bir hızla yapılıyor. Birçok seferde tuvaletlerde yeterli sabun bulunmazken, koridorlarda bir önceki uçuştan kalan çöplere de rastlanıyor. Daha henüz yolcular inmeden arka kapıdan uçağa alınan temizlik ekipleri bir atletizm yarışmasındaymış gibi hızlı hareket etmek zorunda bırakılıyorlar.

Ses, video ve havalandırma arızaları
Uçuş yoğunluğu nedeniyle yeterli bakım yapılmadığından birçok uçakta kabin ses sistemlerinde, video ekranlarında ve havalandırma ünitelerinde arıza olduğundan da şikayet ediliyor. Bu nedenle bazı uçuşlarda "zorunlu uçuş güvenliği" bilgilerinin yarım yamalak geçiştirildiği de gelen şikayetler arasında.

Asıl kaygı uçuş güvenliğinde
Yolcular, yer ve uçak hizmetlerinde yaşanan aksaklıkların çok da önemli olmadığını, yolculuk süresinin kısa olduğunu belirtiyorlar. Ancak asıl kaygıları, bu kadar çok aksaklığın ve özensizliğin yaşandığı şirketin uçuş güvenliğiyle ilgili konularda da ihmalciliğe başlaması. Nitekim THY çalışanlarından bu konuda ciddi uyarılar geliyor. THY'nin teknik açıdan aslında büyük olanaklara sahip olduğunu belirten çalışanlar, sistemin "hızlandırılması" konusundaki baskılar ve personel yetersizliğinden dolayı ciddi bir risk artışı ile karşı karşıya olunduğunu ileri sürüyorlar.