Bob Dylan - Tell Tale Signs

NULL

Protest m&uumlziğin tescilli markası, Amerikan folkunun alameti farikası, yalnız şairin &ccedilatallı sesi, bohemin vazge&ccedililmez ikonu Bob Dylan. Kimilerine g&oumlre ger&ccedilek bir usta ve sağlam adam, kimileri i&ccedilin sahtekarın &oumlnde gideni ve alternatif rock medyasının en g&uumlvenilir maymunu.
Netice rock tarihinin Leonard Cohen, Patti Smith, Lou Reed, Tom Waits gibi, her niyete yene muz misali yenen ve en &ccedilok tartışılan fig&uumlrleri listesinin &uumlst sıralarında bir yer.

Dylan, bu aralar birka&ccedil konu a&ccedilısından biraz daha reva&ccedilta en az Rolling Stones kadar. Ge&ccedilmişi en &ccedilok didiklenen, eldeki malzemenin sinemadan edebiyata paraya &ccedilevrilen akt&uumlel fig&uumlrlerinden biri o bu aralar.

Hal b&oumlyle olunca, yaşlı tilkinin postu da &ccedilok para ediyor birbirinin peşi sıra alb&uumlm&uuml &ccedilıkıyor. Rakı masasında k&uumlf&uumlrl&uuml muhabbetlerinin kayıtları olmasa da, her t&uumlrden demosundan, evdeki &oumlks&uumlr&uumlk seslerine kadar basılıyor.

Ge&ccedilenlerde şatafatlı kapak ve kalınca bir kitap&ccedilıkla birlikte &ccedilıkarılan iki CD&rsquolik &ldquoTell Tale Signs&rdquo, belki de Dylan&rsquoın ofişıl butlegleri arasında yer alan en mazbut par&ccedila.

Alb&uumlmdeki nispeten sona yakın zamanlarından, 1989&rsquoun Oh Mercy&rsquosi ile 2006&rsquonın Modern Times arasındaki 17 yıl i&ccedilinden derlenen 27 par&ccedila, ger&ccedilek bir muamma olarak tanınan Dylan&rsquoın, modern d&uumlnyayı nasıl tuhaf bir pencereden algıladığı konusunda iyi bir fotoğraf sunuyor.

Dylan, modern d&uumlnyayı algılamakla, algılamak istememek algılamış olmakla, algılamamış olmayı tercih etmek arasında kritik bir noktada duruyor.

Her iki CD&rsquonin de ilk kez Love and Theft alb&uumlm&uumlnde karşımıza &ccedilıkan &ldquoMississippi&rdquo adlı par&ccedilanın yayınlanmamış s&uumlr&uumlm&uumlyle a&ccedilılması bir tavra işaret ediyor. Bu par&ccedilada tavrın sembolize olduğu alan, Daniel Lanois&rsquoin elektrik gitarı ve Dylan&rsquoın kendinden emin gevşek vokali.&nbsp
Bu alb&uumlmde ilk kez 1965&rsquode Newport Folk Festivali&rsquonde elektrik gitarla &ccedilalınan &ldquoMaggie&rsquos Farm&rdquo yok tabii ki, ama sahneye elektrik gitarla &ccedilıkan Dylan&rsquoın yuhalanmasına, arkadan Pete Seeger&rsquoın gitarın fişini &ccedilekmeye yeltenmesine karşın, folk m&uumlziğe elektrikli gitarı soktuğu anın şarkısını savunan bir tavır var.

Alb&uumlm&uumln s&uumlrprizlerinde biri de, ikinci CD&rsquodeki Robert Johnson bestesi &ldquo32-20 Blues&rdquo yorumu. Orijinali tamamı yorumlardan oluşan World Gone Wrong alb&uumlm&uumlnde yer alan şarkı, burada Dylan a&ccedilısından olduk&ccedila şaşırtıcı bir singer-songwriter portresi &ccedilizmesine neden olan bir s&uumlr&uumlmle yer alıyor.

İ&ccedilindeki yayınlanmamış par&ccedilalardan, ilk kez karşılaştığımız halleriyle eski par&ccedilalara kadar &ldquoTell Tale Signs&rdquo, folk şarkıcısı ve The Platters, Doc Pomus, Leiber &amp Stoller ve Cisco Houston&rsquoa kadar uzanan &ccedileşitlilikte ilk d&oumlnem blues şarkıcılarının sevdalısı olarak r&oumltuşsuz bir
Dylan portresi sunuyor.&nbsp

&Uumlnl&uuml Dylan uzmanı Larry Sloman&rsquoın alb&uumlm i&ccedilindeki iddialı ve abartılı yazısına pek kulak asmamakla birlikte, rock tarihinin en meşhur ozanının hakkındaki yorumlar hakkında fikir y&uumlr&uumltebilmek adına, karanlık y&uumlz&uumln&uumln resmedildiği &ldquoTell Tale Signs&rdquo alb&uumlm&uumlne bir kerecik de olsa kulak vermekte fayda var.

Ben para vermem. İndirir dinlerim derseniz de olur.

Murat Beşer