Zaman hızını alamadı!

Zaman gazetesi "Darwin Yılı"nı, TÜBİTAK'ta yaşanan ve yabancı basında da yer bulan Darwin krizinin ardından giriştiği evrim teorisi karşıtı atakla "kutladı".

soL (HABER MERKEZİ) Zaman gazetesi TÜBİTAK'ta yaşanan "Darwin krizi"nin ardından soyunduğu AKP savunuculuğuyla birlikte, evrim teorisini de tartışmaya açarak, Hilmi Yavuz, Nedim Hazar, Turan Alkan ve Ali Ünal'ın köşe yazılarıyla evrim karşıtlığının Türkiye'deki bayraktarlığını da üstlendi.

Darwinizme 'uydurma' deme hakları var!
Hilmi Yavuz, önceki gün yayımlanan köşe yazısında, TÜBİTAK'ın çıkardığı Bilim ve Teknik dergisinin Darwin'e ilişkin kapak konusuyla başlayan ve medyanın güncel bir mesele olarak ele aldığı tartışmanın arkaplanında, neredeyse iki yüzyıldır süren "evrim mi, yaradılış mı?" anlaşmazlığının olduğunu ifade etti. Bu tartışmayı bilim-din çatışmasıyla değil, materyalizm-idealizm karşıtlığıyla okumanın doğru yaklaşım olacağını söyleyen Yavuz, evrim teorisinin bilimsel bir teori olmadığını ve Darwin'in, bir yaratıcının varlığını redddediyor oluşuna materyalist bir alternatif sunmak adına öne sürüldüğünü iddia etti.

Yavuz, uzunca bir girişin ardından sadede geldiği yazısında yer alan "birilerinin 'Yaradılış' doktrinine 'zırvalık' demeye ne kadar hakkı varsa, başkalarının da Darwin hipotezine 'uydurma' demeye o kadar hakkı vardır" ifadesiyle, söz konusu tartışmadaki safını da belirlemiş oldu.

Bilimsel düşünceyi referans alan kesimlerin, evrim teorisini "mutlak doğru"
görerek ve "son sözü söylemiş" kabul ederek savunmaları eğiliminin kendisini her zaman şaşırttığını söyleyen Yavuz, bu kesimlerin ne derece bilimsel olduğu konusunu tartışmaya açtı...

Nedim Hazar bir "inanmış": Rabbim istese eşekten bile insan yapar...
"İnanç" ekseninde kurguladığı yazısında meseleyi evrim savunucularına küfüre vardırmasıyla dikkati çeken ve "Zaman dörtlüsü" içinde en saldırgan tavrı gösteren, M. Nedim Hazar oldu. "İnananlar"ın kapsamı ve Darwinizm hakkında ne düşündükleri konusunu tekeline almış görünen Hazar, "Darwin ile inanç arasındaki sıkıntı insanın maymundan gelip gelmeme hadisesi değildir zannımca. Bir okurumun dediği gibi, 'Rabb'im isterse eşekten bile insan yapar!' O kadar..." veciz sözlerinin ardından, Hilmi Yavuz'un tam tersine, okurlara Darwinizm'in ideolojik değil bilimsel bir mesele olduğunu "hatırlatıyor".

Darwinizmin, "inançsız ve omurgasızlar"ın inançsızlıklarına referans yaptıkları bir argüman olduğunu iddia eden Hazar'ın, tartışmanın özünü gözden kaçırmak veya her gelişmede Ergenekon ve Doğan medya grubundan bir iz bulma fırsatı kolladığını şu sözleriyle gösteriyor: "Bir şey dikkatinizi çekti mi bilmiyorum ama özellikle Darwin ve TÜBİTAK konusunda atıp tutan bir kısım medya meselenin özünü tartışmaktan hep kaçınıyor. Bu nedenle olaya siyasi ve sansür boyutuyla bakmayı tercih ediyorlar. Yoksa köşeye sıkışacaklarını çok iyi biliyorlar, zira inançlarında da, inançsızlıklarında da samimi değiller."

Turan Alkan: Hazine fonuyla "maddecilik" propagandasını hoşgörmeyiz
150 yıldır devam eden evrim tartışmalarının aslolarak Vatikan Kilisesi ile materyalist bilim adamları arasında geçtiğini ve Müslümanların bu tartışmanın bir tarafı olmadığını söyleyen Zaman gazetesinin bir diğer köşe yazarı A. Turan Alkan, kendisinin icadı "Müslümanlar için evrim teorisi"ni de ortaya şöyle koyuyor: "Müslümanlar için "nass" kıymetindeki hüküm, 'Allah'ın her şeye kadir olduğu' genel çerçevesinden başlar ve bu çerçeve, Hazreti Adem'in şahsında temsil olunan 'vahye muhatap olacak derecede mütekâmil insan'ın, daha önceleri bazı hâl değişikliklerine uğramış olduğuna kadar uzanır. Kuran'da insanın yaratılışını tasvir eden muhtelif ayetlerde bu 'hâlden hâle geçiş' durumu izah edilmiştir. Dolayısıyla benim için Evrim teorisi, Allah'ın sünnetullahını (evrenin işleyiş kuralları) anlama çabalarının bir parçasıdır ve bu çerçevede değerlendirilmelidir."

Evrim teorisinin materyalizme "yamanmaya" çalışıldığını yazan Alkan, Bilim ve Teknik dergisinin 40 yıllık yayın hayatında 120 evrim makalesi yayımlanmasını "hayli manidar" olduğunu söylerken, evrim teorisinin bilimin en somut gerçekliğiymiş gibi gösterilerek, özellikle gençler üzerinde, üstelik hazine fonlarıyla, "maddecilik propagandası" yapılmasını hoş göremeyeceklerini ilan ederek derginin sahibi TÜBİTAK'ın AKP operasyonu öncesindeki yayın çizgisini de eleştirmiş oldu.

Duacı ve her nasılsa "bilimci"...
Geçtiğimiz yılın kurak Ağustos günlerindeki "yağmur duası"nı konu edindiği bir yazısında, "Cenab-ı Allah, bu duaları genellikle bir ibadet olarak kabul buyurur ve bazen istediğimizi aynen verir, bazen bizim için hayırlı olanıyla verir, bazen de dünyada vermez, ahirete bırakır. Ama yağmur dualarının ez az 100'de 90 nispetinde hep aynen kabul edildiğine şahit oluruz" diyen Zaman gazetesi yazarı Ali Ünal da, son üç hafta içerisinde dört kez evrim hakkında yazdı (ikisi TÜBİTAK'ta yaşananlardan önce, ikisi sonra).

Ali Ünal, "teorinin içinden" klasmanında yazdığı, bilimsel gerçeklere ışık tutması iddiasındaki "Evrim teorisinin 'bilimselliği' " başlıklı yazısının sonunda yer alan "K. R. Popper, evrimle ilgili şu hükmü verir: 'Darwinizmin test edilebilir bilimsel bir teori olmadığı, buna karşılık metafiziksel bir araştırma programı olduğu sonucuna varmış bulunuyorum' " ifadesiyle, doğrudan "evrim varsa onu da Tanrı yapmıştır akımı"na bağlanıyor, üstelik evrim karşıtlarının pek sevdikleri ve sıklıkla referans gösterdikleri Popper'i tanıklığa çağırarak...

Yazısında Darwin'le "kapışan", bizzat Darwin'in kendi hipotezinin önündeki üç engelden bahsettiği sözlerini uzunca alıntılayan Ali Ünal, hedef kitlesi İslamcı cemaatlerdeki gençler olan niteliksiz cep kitaplarıyla ve Fethullah Gülen biyografisi ile tanınıyor.