Yandaş kalemden reklam isyanı 'Biz büyüdük daha çok reklam verin'

Star gazetesinden Mustafa Karaalioğlu bugünkü yazısında AKP döneminde medya düzeninin değişmesine ve yandaş medyanın kapladığı hacmin artmasına rağmen hala büyük şirketlerin reklam politikasının değişmediğinden yakındı ve daha fazla reklam istedi.

AKP döneminde anaakım medyada yaşanan büyük dönüşüm, hükümete yakın medya odaklarının da büyümesini sağladı. Bunlardan birisi olan Star gazetesinin yazarlarından Mustafa Karaalioğlu, bugünkü yazısında değişen medya düzeninden bahsetti. Karaalioğlu artık “yandaş basının” daha büyük olduğunu iddia ettiği yazısında büyük şirketlerin uyguladığı reklam politikası ile hala eski medya düzenini korumaya devam ettiğini iddia etti.

Patronlara seslenen Karaalioğlu bu bakış açısının sorgulanması gerektiğini, tirajı artan yandaş basına daha fazla reklam verilmesi gerektiğini yazdı.

Yazısının başında AKP’nin iktidar olma sürecinde medyanın oynadığı önemli role değinen Karaalioğlu “Türkiye’nin yakın dönemdeki değişim öyküsünün kalbinde medya ve yeni düşünce akımı vardır. Demokrat, çok sesli ve yaratıcı medya ekolü sistem üzerinde ağırlık koymaya başlamıştır. Bu ağırlık da ülkeyi ve değişimi doğru okumakla mümkün olmuştur, başka hiçbir şeyle değil “ ifadelerini kullandı.

“Geleneksel medya değişimi okumakta yetersiz kaldığı gibi, toplumsal gerçekliğe karşı dirence devam etmektedir” diyen Karaalioğlu, bunun da “dünya yıkılsa bile kendi medyalarına para aktarmaktan asla geri durmayan reklam bütçelerini aynı zamanda ideolojik aidiyetlerinin emrine hasreden iş dünyası” ile mümkün hale geldiğini söyledi.

“Güçlü ve takdir edilmesi gereken bir sınıf bilinciyle medya-iş dünyası el ele tutuşmaya devam etmektedir” diyen Karaalioğlu, reklam pastasını da bu ittifakın yönlendirdiğini söyleyerek, “Tek tek isimleri üzerinde de çalışmanın zamanı geldi” diyor ve bu ittifakı deşifre etme çabasına girişiyor.

Örnek olarak Türkiye’nin en büyük sermaye grupları olan Koç ve Sabancı’yı veren Karaalioğlu, bu grupların ideolojik davrandığını söyleyerek muhafazakar medyaya yeteri kadar reklam vermediğini ifade ediyor.

“Medya eski medya değildir tiraj ve reyting dağılımı pastası eşitlenmiştir” diyen Karaalioğlu “Demokrat ve yenilikçi medya” olarak kodladığı yandaş basın için “her bir 50 bin tirajının alabildiği ilan Eski Türkiye medyasının aynı tirajına karşılık gelen ilandan çok daha az seviyededir. Ya da eski Türkiye medyasının ürettiği 1 puan reytingin aldığı reklam, demokrat-muhafazakar sermayeye ait bir televizyon kanalının ürettiği aynı reytingin aldığı reklamdan hep daha az olmaktadır” diyerek bu “adaletsizliği” isyan ediyor ve kendisinin de içinde bulunduğu yandaş medya için daha çok reklam istiyor.

“Artık bu adaletsiz düzeni açık ve ikna edici bir şekilde sorgulamanın zamanıdır” diyen Karaalioğlu, reklam gelirleri ile gücünü koruduğunu iddia ettiği geleneksel medyanın bu avantajının artık bitmesi gerektiğini söyleyerek patronlara şöyle sesleniyor:

“İş dünyası, değişimi kabullenerek adil olmayı mı deneyecek, yoksa birşey olmamış gibi eski düzeni finanse etmeye devam mı edecek?”

(soL -Haber Merkezi)