Kimyasal balon patladı: Gazze fotoğraflarını Suriye diye verdiler!

Suriyeli muhalifler, Suriye ordusunun muhtelif bölgelerde kimyasal silah kullandığını iddia etti. İddianın üzerine atlayan yandaş basın, 2009’da İsrail’in Gazze saldırısında fosfor bombası kullandığını gösteren fotoğrafları Suriye’de çekilmiş gibi servis etti.
Perşembe, 13 Aralık 2012 17:49

Bugün “Suriye Genel Devrim Konseyi” (SRGC) adlı muhalif yapılanma, Suriye ordusunun ülkenin muhtelif yerlerinde fosfor bombası kullandığını iddia eden bir açıklama yaptı. Yazılı açıklamada ''karada Özgür Suriye Ordusu karşısında hezimete uğrayan Esad güçleri savaş uçakları ile sivil yerleşim birimlerine saldırmakta, hava saldırılarında Kimyasal Silahlar Konvansiyonu çerçevesinde yasaklanmış olan fosfor bombası kullanılmaktadır'' denildi. Örgüt, Suriye ordusu tarafından Şam’ın Duma banliyösünde fosfor bombası kullanıldığını ileri sürdü.

Yandaş basın muhaliflerin balonunu şişirdi
Başka herhangi bir kaynaktan doğrulanmayan bu iddia, savaş çığırtkanı basın tarafından hemen servis edildi. ABD ve müttefiklerinin girişimiyle yeni teşkilat yapısını oluşturan muhaliflerin, “Suriye yönetimi kimyasal silahlar kullanıyor” iddiasıyla ülkeye dış müdahale çağrısında bulunmalarına vesile sunan bu iddia, bazı basın organları tarafından haberleştirildi.

İlginç olan söz konusu basın organlarının haberi 2009 yılında İsrail’in Gazze’de fosfor bombası kullandığını belgeleyen fotoğraflarla sunmasıydı. Sabah gazetesinin internet portalı ve Timeturk haber sitesi fotoğrafların Gazze’de çekildiği konusunda hiçbir bilgi vermeden, bir kez daha okurlarını aldattı.

İşte ilgili sitelerin yaptıkları haberler ve fotoğrafların orijinalleri:

sabah_4.jpg
sabah.com.tr'de yer alan, sözde Suriye'de fosfor bombası kullanıldığını gösteren fotoğraf.

gazze2_0.jpg
Bu fotoğraf ise İsrail'in Ocak 2009'da Gazze'ye yaptığı saldırıda fosfor bombası kullandığını gösteriyor. Zemine ve arkadaki binalara dikkatlice bakıldığında, Sabah'ın Suriye'de çekilmiş gibi verdiği fotoğrafın aslında 2009'da Gazze'de çekildiği anlaşılıyor.

timeturk.jpg
Bu da Timetürk'te yayımlanan, Anadolu Ajansı mahreçli haber. Haberdeki iddianın muhaliflerin konseyi dışında bir kaynağı yok. Fotoğrafın ise Şam'da çekilmiş olmadığı konusunda herhangi bir şey söylenmemiş.

gazze2009.jpg
Bu fotoğraf, Timetürk'ün haberinde kullandığı fotoğrafın aynısı. Tek fark ise bu fotoğrafın 2009'da Gazze'de çekilmiş olması...

(soL-Haber Merkezi)