"Köprü güzergahı Çanakkale'ye zarar verir"

Çanakkale Mimarlar Odası Başkanı Ünal Ömercioğlu Çanakkale’ye yapılması düşünülen asma köprünün kentin dokusuna zarar vereceğini söyledi.

Çanakkale Mimarlar Odası Başkanı Ünal Ömercioğlu Tekirdağ - Çanakkale - Balıkesir Otoyol Projesi'yle birlikte yap işlet devret modeliyle ihale edilecek asma köprüye ilişkin açıklamalarda bulundu. Ömercioğlu Avrupa yakasında Kilitbahir ile Anadolu'da Sarıçay arasına deniz üstüne yapılacağı iddia edilen köprünün kent dokusunu bozacağını ifade etti.

Ömercioğlu yapılması düşünülen köprüye yönelik çeşitli açıklamalarda bulunurken, “Kilitbahir tarafı, Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı'nın içinde yer alıyor. Köprü inşasında tünellerden bahsediliyor. Hadi bir şekilde tünel açıldı, yol yapıldı. Yol denizin üzerinden geldikten sonra, Sarıçay ağzından çevre yoluna kadar, sıfır rakıma nasıl inecek'' şeklinde konuştu. Ömercioğlu yapılacak inşa çalışmalarında Çanakkale'deki kent planlamasının yeniden yapılıp yapılmayacağını bilmediğini söylerken, köprünün viyadük ve otoyol bağlantısının Sarıçay dere yatağından geçmesinin tehlikeli olacağına dikkat çekti.

“Turizm ve ekonomiye zarar verir”
Ömercioğlu boğaz köprüsü projesinin kente zarar vereceğini düşündüğünü söylerken, sözlerini şöyle sürdürdü: “Projelendirme esnasında Sarıçay üzerinden viyadüklerin bağlantı yapılmasını doğru bulmuyorum. Yol, o zaman köprü geçişiyle doğrundan kentin dışına bağlanacak. Bunun turizme ve kent ekonomisine zarar vereceğini düşünüyorum. Tüm bunlar başka alternatifler düşünülmeden, araştırma yapılmadan olmamalıdır.''

Ömercioğlu köprünün Avrupa yakasındaki Akbaş Burnu ile Anadolu yakasındaki Nara Burnu arasında yapılmasının daha uygun olduğunu söylerken, bu şekilde yapılacak bir köprünün kent dokusuna da zarar vermeyeceğini kaydetti.

Ömercioğlu konuyla ilgili açıklamasında, Çanakkale'ye 1984 yılından bu yana 4-5 yılda bir boğaz köprüsü yapılma fikrinin ortaya çıktığını söylerken şöyle konuştu: “Köprü yapımı, o tarihten beri seçim yatırımı olmanın ötesine gitmedi. Artık 2010 yılından itibaren köprü ifadesi yerine boğaz geçişi demeliyiz. Bu geçiş, köprüyle tüp geçitle olabilir. Avrupa yakasındaki Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı'nı düşünürsek, raylı sistem gibi başka alternatiflere de kafa yormanın zamanı çoktan geldi de geçiyor bile.”

Belediye Meclisi’nin kararı
Çanakkale Mimarlar Odası Başkanı Ömercioğlu bu tür projelerin bürokratik ve siyasi anlamda kapalı kapılar ardında inşa edilmemesi gerektiğini vurgularken, “Bunlar artık ülke projeleridir. İşin uzmanları, sivil toplum ve meslek örgütleri, üniversitelerdeki bilim adamları, hatta kentte yaşayanlarla bunlar paylaşılmalıdır. Onların istek ve talepleri dinlenip, ona göre hareket edilmelidir. Bu tip projeler, kamuya ait projelerdir. Çanakkalelilere bu proje kesinlikle sorulmalıdır diye düşünüyorum” dedi.

Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan da benzer bir şekilde Çanakkale Boğazı'na köprü yapılması konusunun, kentte 25 yıldan bu yana konuşulduğunu söylerken şöyle konuştu: ''Biz meclis toplantımızda ortak fikir ortaya koymuştuk. Köprünün Sarıçay ile Kilitbahir arasında yapımının uygun olmayacağını biz kamuoyuna açıklamıştık. Çanakkale halkının büyük çoğunluğu da bu şekilde düşünmektedir. Dolayısıyla, köprü başka bir yere yapılabilir. Ancak Çanakkale'de, Sarıçay ile Kilitbahir arasındaki bir köprünün yapımına karşı olduğumuzu, belediye meclis kararıyla açık olarak söylüyoruz.''
(soL-Haber Merkezi)