İzmir için kıyasıya satış

Seçim çalışmalarına aylar öncesinden başlayan düzen partilerinin adayları, projelerini şimdiden pazarlamaya başladı. AKP, CHP ve MHP’nin başını çektiği yarışta projelerin ortak noktasını ant alanları oluşturuyor.

soL (İzmir) Düzen partilerinin aday adayları, İzmir projelerini halka pazarlamaya başladı. AKP CHP ve MHP'nin başını çektiği yarışta, emekçi halkın yararına yapılacak projelerin değil de görüntüyü kurtarıp kısa yoldan para getirecek projelerin bulunması dikkat çekiyor.

Önce projeni göster
Yüksek Seçim Kurulu'nun partilerin adaylarını seçimlerden 40 gün öncesine kadar açıklaması için süre tanımasının ardından partiler de başkan adaylarını belirlerken taktik değiştirdi. Partiler bu kez adayları belirlemeden önce adayların hazırladığı projeleri değerlendirecek. Hazırlanan projelerden hangisi dünya çapında İzmir'i tanıtacak ve binlerce turisti çekebilecek simge oluşturuyorsa, o projeyi yapan kişi aday olacak.

İşte projeler
AKP aday adayı Alsancak Stadı'nın yerine Saat Kulesi mimarisinde ve 20 kat daha büyük bir alışveriş merkezi inşa etmeyi planlıyor.

CHP aday adayı Konak'ta Kemeraltı'nın bir bölümünün yıkılması sonucu oluşturulacak alanda büyük bir İzmir Meydanı yapmayı düşünüyor.

MHP aday adayı, Körfez'e dünya haritası şeklindeki yapay adacıklar oluşturmayı, DSP aday adayı ise Alsancak'dan başlayıp Narlıdere Çeşme otoyolu girişinde bitecek, denizin üstünden geçecek Körfez Yolu yapmayı hedefliyor. DP aday adayı da imar ve trafik alanında yenilikler yapacaklarını vaat ediyor.

Partilerin bu projelerinin İzmir emekçileri için umut vaat etmediği çok açık. Seçim döneminde bu tür teknik işlerle uğraşmak ve zaman kaybetmek istemeyen partiler şimdiden mimar, inşaat mühendisi, çevre mühendisi, şehir plancısı, arkeolog ve birçok iş kolundan temsilci ile ekiplerini kurdu.