İstanbul’da Kredi ve Yurtlar Kurumu’na (KYK) bağlı Merter Kız Öğrenci Yurdu, sene başından beri yurtta kalan öğrencilere çeşitli sorunlar yaşatıyor.
2016’dan beri Özel Novu Kız Öğrenci Yurdu olarak hizmet veren bina bu yıl devlet tarafından satın alınmasıyla birlikte Gençlik ve Spor Bakanlığı bünyesine geçti.
İnternette yurt hakkında arama yapıldığında yurdun binalarının "Nef İnşaat" tarafından yapıldığı ve eskiden özel yurt olduğu için “rezidans kalitesinde” olduğu iddia ediliyor ancak öğrencilerin yaşadıkları bunu yalanlıyor.
Çiğ yemekler, kesik internet, giderdeki problemlerden kaynaklı odaları su basması öğrencilerin yaşadığı problemlerden sadece birkaçı.
YTÜ’nün Sesi, X hesabından yaptığı “KYK Merter Yurtları Yetersiz!” başlıklı paylaşımda yurtta yaşanan sorunları aktardı.
İdareden yemeklerden şikayetçi öğrencilere çeşitli bahaneler
Yurtta kalan bir öğrenci, yaşadığı problemleri soL’a anlattı.
Öğrenci, yemeklerin kalitesinden şikayet ederek, yemek verilmeye başlanan ilk hafta arkadaş grubundaki öğrencilerin yemek nedeniyle serum yediğini ya da midesinden rahatsız olduğunu söyledi. Kendisinin de benzer şikayetler yaşadığını ve yurda geldiğinden beri yemek dökmek zorunda kaldığını belirtti.
İlk haftalar yemeğe alışana kadar çok para harcadığını söyleyen öğrenci, kantinin de kapalı olması nedeniyle çoğu zaman dışarıdan yemek söylediğini ve bunun kendi ekonomisini olumsuz etkilediğini belirtti.
Yemekleri idareye ya da yurt personeline şikâyet ettiklerinde ya da doğrudan çiğ etleri gösterdiklerinde ise kendilerine ya "yemeklerin bu kadar pişmesi gerektiğinin" ya da "mutfak henüz tamamlanmadığı için yemeklerin başka bir yerden hazır geldiğinin" söylendiğini ifade eden öğrenci, idarenin “tadilat” bahanesine sığındığını söyleyerek “Ben anlamıyorum, geldiğimden beri bu tadilat nasıl bitmez?” dedi.
Gider sorunundan kaynaklı odayı su bastı
Öğrenci, diğer bir sorunun da tuvaletlerde tek gider olması olduğunu söyledi.
Bu nedenle duşakabinden su sızdığını, odalarını su bastığını söyleyen öğrenci, bu olayı bizzat yaşadığını ifade etti ve anlattı:
“Oda arkadaşım duştaydı, ben de yatağımda yatıyordum. O an fark etmemişim, meğer su yatağıma kadar ilerlemiş. Dışarı çıkmak için kalktığımda bir baktım odanın her yeri su olmuş. Direkt görevliyi çağırdık. Su temizlenirken idare bize duş süremizi kısa tutmamızı ve bunun hep olacağını, bu nedenle paspas almamız gerektiğini söyledi. Ben de ona odamız zaten küçük olduğu için paspası temizlik odasından alıp alamayacağımı sordum, olumsuz yanıt verdi.”
Artık duşa girerken tuvalet kapısının önüne peçete serdiklerini söyleyen öğrenci “Duşa girebildiğimize de seviniyoruz aslında” deyip ilk haftalarda suların sürekli kirli aktığını belirtti ve bunun ilk haftalarda kaloriferleri ayarladıklarından dolayı olabileceğini söyledi.
Aylar geçmesine rağmen yurtta internet olmadığını da söyleyen öğrenci, her gün sorduklarını ve kendilerine "başvuru yapıldığını ve yakında geleceğinin söylendiğini" ifade etti.
Biriyle mesajlaşmak için bile yakınlardaki kafelere gittiğini ifade eden öğrenci, çevrimiçi dersi olan arkadaşları için “Burslarının yarısını internet paketine veriyorlar” dedi.
Sıcak suya erişim problemli
Öğrenci, kaloriferlerin çalıştığını ancak sıcak suya erişimde problem yaşadıklarını aktararak sözlerine devam etti.
Bazen sadece bir katta, bazense tüm blokta sıcak suyun kesildiğini söyleyen öğrenci, kendisini konuşmaya iten olayın da dün girmek zorunda kaldığı “çivi gibi su” olduğunu söyledi.
Yurdun bulunduğu Zeytinburnu’nda hava sıcaklığı, bu hafta ortalama 10 derece.
Öğrenci, diğer KYK’ların kapasitelerinin dolmasının öngörülemediğini ve şu an kaldığı yurdun bu nedenle yazın alındığını söyledi, “Gerçekten akıl sır erdiremiyorum” diyerek sözlerini noktaladı.