Koç'u geçerek Kalamış Limanı ihalesini alan Karaarslan "İnsanlar zenginleşiyor, alternatif olsun diye bu sektöre girdik" dedi. Kadıköylüler kim alırsa alsın ihaleyi yok hükmünde saydıklarını ilan etti
Haber Merkezi
20.07.2024
Türkiye Denizcilik İşletmeleri AŞ’ye ait Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı "genişletilerek" özelleştiriliyor.
Halihazırda Koç Grubu'na ait Setur tarafından işletilen limanı, imar alanını büyüterek özelleştirme süreci 13 yıl önce başladı. Liman işletmesinin 40 yıllığına devredilmesi için 5 ihale düzenlendi. Tüm ihalelerde Koç Grubu öne çıktı, halkın tepkileriyle süreç tamamlanamadı. Koç Grubu 2021 yılında düzenlenen ihaleyi en yüksek teklifi vererek kazandı. Bu defa da Cumhurbaşkanı Erdoğan iptal etti.
Son ihalede kazanan sürpriz bir patron oldu. 16 Temmuz’da yapılan ihalede, elemesiz turda en yüksek teklif 300 milyon dolar oldu. İhalenin elemeli yazılı ilk turunda en düşük teklifi veren Silahtaroğlu Mühendislik/Sinyar Enterprises Ortaklığı, ikinci elemeli yazılı turda ise Ceynak Yatırım elendi.
Koç 504 milyon dolarda açık artırmadan çekildi
Ardından 410 milyon dolar başlangıç fiyatı ve 1 milyon dolar artırma aralığıyla açık artırmaya geçildi. Can Kültür Sanat Eğitim Kurumları en son 469 milyon dolarlık teklif verdi ve ardından ihaleden çekildi. Geriye ihalenin favorisi Koç Grubu’na bağlı Tek-Art Kalamış ve Fenerbahçe Marmara Turizm Ortaklığı ile Vahit Karaarslan kaldı. Koç Grubu'na bağlı şirket en son 504 milyon dolara çıktı. Karaarslan 505 milyon dolarla ihalede en yüksek teklifi verdi.
Vahit Karaarslan "iş hayatına" tarımla başladu sonra inşaata yöneldi. 2000'lerin başında Diyarbakır'da TOKİ ihalelerini alarak büyüdü. Daha sonra Antalya'da konut projelerine imza attı. Son dönemde yoğun biçimde ihale ile satılan Hazine arazilerini toplamasıyla dikkat çekti.
Karaarslan: Değişik bir alternatif olarak sektöre girelim dedik
Koç Grubu'nu geride bırakan Vahit Karaarslan ana akım medyanın özel ilgisini çekti. Orta ölçekli bir inşaat patronunun 505 milyon doları nasıl ödeyeceği sorgulandı, arkasında iktidarın durduğu ima edildi.
Vahit Karaarslan'a ulaşan Gazete Oksijen denizciliğe ilgi duyup duymadığını, teknesinin olup olmadığını sordu. Sorular kadar Karaarslan'ın verdiği yanıtlar da ilginçti.
14 ilde arazileri olduğunu söyleyen Karaarslan, liman işletmeciliğine girişini şu sözlerle anlattı:
"İnsanlar bu son dönemde gittikçe zenginleşiyor. Zenginleşen insanlar arttıkça gördük ki yat sahipliği de artıyor. Yat bağlama yerleri Türkiye’de, hele de İstanbul’da çok sınırlı. Biz burada gelecek gördüğümüz için değişik bir alternatif olarak bu sektöre de girelim dedik. Kısmet olur da bunu başarırsak devamı da gelecek."
'İhaleyi kim alırsa alsın yok hükmündedir'
Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı'nın özelleştirilmesine itiraz Kadıköylüler'den geldi. Geçtiğimiz gün Süreya Operası önünde buluşan Fenerbahçe-Kalamış Dayanışması "Kıyılar halkındır, satılamaz" dedi.
Liman alanın büyütüleceğine dikkat çeken Kadıköylüler, kent merkezinde bir yat limanının olmaması gerektiğini savunuyor.
Özelleştirme ihalesinin iptal edilmesini, çitlerle halka kapatılmış olan yat limanının kaldırılmasını ve yeniden halka açılmasını isteyen Fenerbahçe Kalamış Dayanışması, tüm İstanbulluları mücadeleye çağırdı:
"Bu ihalenin gerçekleşmesiyle halkımızın anayasal hakkı olan Fenerbahçe, Kalamış kıyılarından yararlanma hakkını hiçbir şekilde kullanamayacak. Biliyoruz ki iktidar Üsküdar'dan Tuzla'ya kadar olan sahil şeridini sermayeyle işbirliği yaparak halkın elinden almayı planlıyor. Tüm İstanbulluları bu talana karşı durmaya çağırıyoruz."
Eyleme destek veren Kadıköy Halk Meclisi de "Fenerbahçe Kalamış kıyıları halkındır" dedi. Kamusal alanlara dokunulmaması gerektiğinin altı çizilerek, "Bizim için ihaleyi kim alırsa alsın yok hükmündedir" denildi.