Kültür ve Turizm Bakanlığı, "asla otel veya AVM olmayacak" dediği Haydarpaşa Garı'nı reklam panosuna çevirdi.
Fransız otomotiv şirketi Renault, yeni reklam kampanyası için Haydarpaşa'yı kullandı.
Salı günü başlayan kampanya çerçevesinde Renault'nun yeni otomobil modelleri her akşam 18.15'te projeksiyonla garın dış cephesine gerilen bir perdeye yansıtılıyor.
Tarihi bina üzerindeki reklam faaliyetleri 10 Aralık'a dek sürecek.
Koruma kararı reklam panolarını söktürmüştü
İstanbul 2 Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu, 27 yıl önce Haydarpaşa Garı'nı 1. derece korunması gereken kültür varlığı olarak tescil etmişti.
Ancak bu karara rağmen reklam kampanyası kapsamında restorasyon için kurulan garın dış cephesindeki iskeleye beyaz perde gerildi.
Aynı koruma kararı gerekçe gösterilerek 2005 yılında Haydarpaşa Garı dahilindeki mendirekler üzerine bir giyim mağazasının reklamı için dikelen panolar söktürülmüştü.
'Halkın fotoğraf çekmesine bile izin verilmezken...'
11 yıldır atıl haldeki Haydarpaşa Garı, bu yıl metrekaresi 330 liradan Kültür Bakanlığı'na kiralandı. Kültür Bakanlığı'na da başkalarına kiralama yetkisi verildi.
Haydarpaşa'nın gar olarak kalması için her hafta eylem düzenleyen Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS), reklam kiralamasının Kültür Bakanlığı'nın asıl niyetini ortaya koyduğunu söylüyor:
"Kültürel, tarihi ve toplumsal açıdan bu nevi önemli ve koruma altında olan bir yapının reklam aracı haline dönüştürülmesi mümkün değildir. TCDD inatla kamu yararını çiğnemeye, aslı faaliyet alanı olan demiryolu ulaşımı üzerinden değil de toplumun ortak varlıkları üzerinden gelir elde etmeye devam etmektedir."
Haydarpaşa Garı'nın kamunun ortak mekanı olduğunu vurgulayan sendika, "Gar binasına kent sakinlerin yaklaşmasına, girmesine, film ve fotoğraf çekimlerine bile izin verilmezken, türlü şirketlerin reklam faaliyeti amacıyla Haydarpaşa'ya sokulması hangi gerekçe ve yetki ile gerçekleşmiştir?" sorusunu yöneltti.