YOL-İŞ’teki yolsuzluk iddialarında hâlâ sonuç yok

2009 yılında ortaya çıkan YOL-İŞ sendikasındaki yolsuzluk iddiaları Bayram Meral’in milletvekilliğinin sona ermesi ile birlikte yeniden gündeme geldi. Yolsuzluk iddialarının bir numaralı sanığı olan Ramazan Ağar ise hâlâ YOL-İŞ sendikasının Genel Başkanlığı görevinde bulunuyor.

YOL-İŞ sendikasında 2009 yılında ortaya çıkan yolsuzluk iddialarının üzerinden 2 yıl geçmesine rağmen sendika Genel Başkanı Ramazan Ağar görev başında. Yolsuzluk iddiaları ve konuyla ilgili hazırlanmış olan bilirkişi raporu ise Bayram Meral'in milletvekilliği görevinin sona ermesi ile yeniden gündeme geldi.

Bilirkişi raporuna rağmen hâlâ Genel Başkan
YOL-İŞ sendikasının işçilerin paralarını kendi çıkarları için kullandığının ileri sürüldüğü Bilirkişi Raporu'nun ortaya çıkmasının üzerinden 2 yıldan uzun bir süre geçmesine rağmen bir ilerleme sağlanamazken, konuyla ilgili görüşlerini almak için ulaştığımız sendikanın basın bürosu ortada bilgi kirliliği olduğunu, ancak yönetimden kimse olmadığı için açıklama yapamayacağını ifade etti.

Neden Meral beklendi?
Star Gazetesi’nin bugün konuyla ilgili yaptığı haberde ise 77 milyon TL'lik yolsuzluğun 434 bin TL’sinin hesabına danışmanlık hizmeti olarak aktarıldığı belirtilen CHP eski Milletvekili Bayram Meral hakkındaki dosyanın da raftan indirildiği şeklindeydi. Diğer yandan gazetenin haberinde 77 milyon TL'lik yolsuzluğun sorumlusu olduğu iddia edilen Ramazan Ağar hakkındaki iddialara neredeyse hiç değinilmemiş olması dikkat çekiyor.

soL’da 2 yıl önce gündeme gelmişti!
İki yıl önce soL’da da gündeme gelen Bilirkişi Raporu’ndan kimi ayrıntılar:

- Başta Ramazan Ağar ve Tevfik Özçelik olmak üzere Yönetim Kurulu üyeleri, Ankara dışına çıkmadan yılın 365 günü yolluk (harcırah) aldılar. Yol-İş’in bu uygulamadan zararı, eski parayla, 456 milyar lira. Bu işlemden, yalnızca Ramazan Ağar 38,5 milyar lira ve Tevfik Özçelik ise 58,9 milyar lira haksız kazanç elde etti. (Bilirkişi Kurulu Raporu, sayfa 56-59.)

- 2003-2008 dönemindeki 6 yıl içinde Yol-İş'in 77 trilyon 438 milyar lirası, “avans” adı altında faizsiz kredi olarak kullanıldı. (Bilirkişi Kurulu Raporu, sayfa 26-31.)

- Bazı yöneticilerin konut kooperatifi taksitleri Yol-İş Sendikası'na ödettirildi. Bu nitelikteki ödemelerin toplamı, eski parayla, 1 trilyon lira. Raporun 52. sayfasında belirtildiğine göre, Yol-İş'e büyük zararlar veren bu yanlış uygulamadan dönemin Genel Mali Sekreteri Ramazan Ağar sorumlu. (Bilirkişi Kurulu Raporu, sayfa 51-52.)

- Çimtaş Tekstil Ürünleri isimli şirketten alınan sahte faturalarla Yol-İş, eski parayla, 203 milyar lira soyuldu. Raporun 53. sayfasında belirtildiğine göre, “gerçeğe aykırı faturaların” kullanılmasından dönemin Genel Mali Sekreteri Ramazan Ağar ve muhasebe müdürü Mahmut Ballıktaş sorumlu. Yine rapora göre, Tek Efe Kırtasiye’den alınan dört fatura ile Yol-İş 89 milyar lira zarara uğratıldı. Bilirkişi Kurulu raporunun 54. sayfasına göre, Yol-İş'in 89 milyar lira zarara uğratılmasından dönemin Genel Mali Sekreteri Ramazan Ağar ve muhasebe müdürü Mahmut Ballıktaş sorumlu.

- Yol-İş'in 6 Mercedes binek arabası, hasarlı oldukları iddiasıyla, 83 milyar liralık kasko değerlerine rağmen, 30 milyar lira karşılığında genel merkez yöneticilerine satıldı. Bilirkişi raporunda, araçların hasarlı olduğunu gösterir bir tespit ya da belgenin, satış kararlarına eklenmediği belirtildi. Ayrıca, araçların değerlerini aynı oranda düşürecek hasarları görmüş olmasının da inandırıcı olmadığı ifade edildi. Araç satışı işleminden Yol-İş'in toplam zararı 364 milyar lira oldu. Bilirkişi Kurulu, “sendika yöneticilerinin gerçek dışı gerekçelerle, bulundukları görevi kötüye kullanarak menfaat temin etmiş oldukları” görüşünde. (Bilirkişi Kurulu Raporu, sayfa 48.)

- Yol-İş Sendikası yöneticilerinin İstanbul’da satın aldıkları 2159 metrekarelik arsa nedeniyle sendikanın uğratıldığı zarar trilyonlarla ifade ediliyor. (Bilirkişi Kurulu Raporu, sayfa 61-76)

(soL – Haber Merkezi)