'Uğur Mumcu, Aziz Nesin, Nâzım Hikmet sakıncalı, onların yerine Kuran koyun'

Samsun Bafra’da Milli Eğitim İlçe Müdürlüğü, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Atatürkçü Düşünce Kulübü’nün Şeyhulaş Köyü İlköğretim Okulu’na gönderdiği kitapları sakıncalı bularak geri gönderdi. İlçe Milli Eğitim Müdürü’nün gönderilen kitapların yerine Kuranıkerim konulmasını istediği ileri sürüldü.

Cumhuriyet’in haberine göre, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Atatürkçü Düşünce Kulübü’nün (OMÜ ADK), Samsun’un Bafra ilçesinde Şeyhulaş Köyü İlköğretim Okulu’na gönderdiği Uğur Mumcu, Aziz Nesin ve Nâzım Hikmet’in eserleri ile Nutuk’tan Pollyanna ve Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler’e kadar yüzden fazla kitap İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından “sakıncalı” bulunarak geri gönderildi.

OMÜ ADK Başkanı Berkay Ünlü,“Oluşturduğumuz kütüphanedeki başta Aziz Nesin olmak üzere, aralarında dünya klasiklerinin, Milli Eğitim Bakanlığı’nın belirlediği 100 Temel Eser’den bazı kitapların da bulunduğu 100’ü aşkın kitap çocukların yaşlarına uygun kitaplar olmadığı, onların anlayabileceği seviyede olmadığı ileri sürülerek Bafra İlçe Milli Eğitim Müdürü tarafından yasaklanmış ve raflardan toplatılmıştır. Çok ilginçtir ki toplattıkları kitapların yerine Kuranıkerim’in yerleştirilmesini istemişlerdir. Bu baskıcı uygulamalar, 21. yüzyılda geldiğimiz noktayı apaçık gösteriyor” dedi.

Uzunlar iddiaları reddetti
İlçe milli eğitim müdürü Mehmet Uzunlar ise Kuranıkerim konulmasını istediği iddialarını reddederek, “ADK üyelerinin başvurularını, kütüphanenin kaymakamlık onayını bizzat ben kendim aldım. Yaklaşık 15 gün önce okula yaptığım ziyaretimde görevli arkadaşlar bana kütüphanenin düzenlendiğini söylediler. Ben kitapların geri gönderilmesi gibi bir talimat vermedim” diye konuştu.

Eğitim-Sen: “Şaşırmadık”
Eğitim-Sen Samsun Şube Başkanı Metin Erol, “Bu duruma pek de yabancı değiliz. Pinokyo’nun bile içeriğini değiştirerek dinselleştirilen ve karakterlerin isimlerini orijinalinden farklı bir şekilde Türkçeleştiren bir eğitim sistemi içindeyiz. AKP’nin eğitim sistemine bakışının en somut örneğidir. Kitaplardan dahi korkar hale gelenlerin eğitim sistemine müdahalesiyle bu örnekler yaşanıyor” dedi.