Kriz var oyun var

Yapılan bir araştırma içinde bulunulan kriz döneminde daha çok bilgisayar oyunu oynandığını ortaya çıkardı.

sol (DIŞ HABERLER) Nielsen araştırma şirketi tarafından 2400 bilgisayar oyuncusuyla yapılan bir araştırma, 2009'un ilk beş ayında bilgisayar oynayanların 2006'ya göre haftada bir iki saat dafa fazla oyun oynadığını gösterdi.

Araştırmaya katılanların yüzde 50'si krizden etkilendiklerini belirtirken, yüzde 35 gibi bir oranın önümüzdeki sene oyun oynamaya dafa fazla bütçe ayıracaklarını, yüzde 39'un ise aynı oranda harcamada bulunacağını belirtmesi, krizin oyun harcamaları üzerinde beklenen etkinin tersini yarattığını ortaya çıkartıyor. Bununla beraber araştırma, oyun oynayanların özellikle yurtdışında ciddi bir piyasası olan kullanılmış oyun pazarını kullandıklarını ve daha ucuz olan kullanılmış oyun satın alımının daha önce hiç olmadığı kadar yüksek değerlere sahip olduğu yönünde veriler sunuyor.

Araştırmaya katılanların haftalık oyun oynama süreleri 25 saatleri bulurken, hem oyun oynama sürelerinin artması hem de oyuncuların daha ucuz oyun alış verişine yönelmesi, kriz koşullarında eğlence anlayışının ev merkezli olarak değiştiği yönündeki yargıları güçlendiriyor.