GDO'lu besinler kansere neden oluyor!

Fransız bilim adamları, üzerinde yeterli araştırma yapılmadan piyasaya sürülen GDO’lu yemlerle beslenen farelerde tümörün yanı sıra böbrek ve karaciğer hasarının ortaya çıktığını gösterdi.

Reuters’ın haberine göre, Fransız bilim adamları, Amerikan firması Monsanto'nun ürettiği genetiği değiştirilmiş mısırla beslenen farelerde, tümörün yanı sıra karaciğer ve böbrek hasarını da içeren başka komplikasyonların ortaya çıktığını gösterdi. Yapılan testler sonucu, firmanın en çok satan zararlı ot ilacının da benzer etkileri gösterdiği belirtiliyor.

Fransız hükümeti araştırma sonuçlarının daha ayrıntılı değerlendirilmesi için ülkenin sağlık ve güvenlik kurumunu görevlendirdi. Bazı bilim adamları araştırmanın metoduna yönelik eleştiriler yöneltirken, Monsanto da ürünlerinin güvenli olduğu konusunda ısrarlı.

Fransız sağlık, çevre ve tarım bakanlıklarının ortak yaptığı bir açıklamada şunlar kaydedildi: “Araştırma sonuçlarına dayanarak… hükümet, insan ve hayvan sağlığını korumak için Avrupalı yetkililerden bütün gerekli önlemlerin alınmasını isteyecek. Önlemler, NK 603 mısır ithalatının acilen askıya alınmasını da içerebilir. ”

Caen Üniversitesi’nden Gilles-Eric Seralini ve meslektaşları, NK603 içeren diyetle beslenen farelerin, standart bir diyete sahip olan deneklerden daha kısa yaşadıklarını ortaya koydular. Uluslararası Food and Chemical Toxicology dergisinde yayımlanan araştırmada, araştırmacılar, GDO’lu besinlerle beslenen deneklerin, tümörün yanı sıra ciddi böbrek ve karaciğer sorunları yaşadıklarını ifade ediyor.

Araştırmacılar, GDO’lu besinle beslenen erkek farelerin yüzde 50’sinin ve dişi farelerin yüzde 70’nin genç yaşta öldüğünü belirtirken, kontrol grubunda bulunan erkek farelerin sadece yüzde 30’unun ve dişilerin yüzde 20’sinin daha erken öldüğü ifade ediliyor.

Monsanto sözcüsü Thomas Helsher, şirketin araştırmayı kapsamlı bir şekilde gözden geçireceğini belirtirken, başka bilimsel çalışmaların GDO’lu besinlerin güvenilirliğini kanıtladığını öne sürdü.

Seralini takımının danışmanı moleküler biyolog Michael Antoniou Reuters’a yaptığı açıklamada araştırmanın, bütün GDO’lu mısırların iki yıl süren incelemelere tabi tutulması gerektiğine dikkat çektiğini belirtirken, sözlerine şöyle devam etti:

Araştırma sonuçlarının, bu çeşit GDO’lu mısırlara verilen pazarlama onayının geçici bir süreliğine-bu çalışma birçok denek üzerinde denenip istediğimiz düzeyde istatiksel kesinliğe ulaşana kadar- geri çekilmesi için yeterince güçlü olduğunu düşünüyorum.

Geçen Cuma günü Fransa, Monsanto tarafından üretilen genetiği değiştirilmiş ürünlerin üzerindeki yasağın destekleneceğini açıklamıştı.

(soL- Dış Haberler)