9 sonuçtan 1 - 9 arası gösteriliyor
Çarşamba, 21 Kasım 2018 09:00
Aydemir Güler

Komşu ülke daha çok su kaldırmaya devam edecek. Geçen haftaki gezi izlenimleri yazısından sonra da dünyamızın bu yöresi durmaksızın fokurdamalara sahne oldu.

Ama ben yirmi gün önce Şam’dayken düşündüklerimle ve tartıştıklarımla sınırlayacağım kendimi…

Cumartesi, 04 Ağustos 2018 08:00
Aydemir Güler

Adını 24 Haziran’ın kurtarıcı şahsiyeti koydu. Memleketi kurtaracaktı, şimdi partisinin geleneklerine uyum sağladı; kongre arıyor. Gerçi CHP’nin kurulmasına giden sürecin de Kurtuluş Savaşının birinci evresi sayabileceğimiz bölgesel kongrelere dayandığı söylenebilir; ama konumuzla ilgisi yok. CHP’nin kongre partisi olarak anılmaya başladığı süreç Cumhuriyet kuruculuğundan kurtulma macerasıdır.

Salı, 28 Ağustos 2018 09:15
Aydemir Güler

Sol elbette direniştir. Ancak sol sadece direnmek değildir. 

Solun başka şeylerin yanı sıra, bir de direniş anlamına geldiği de doğru tanımlama olmaz.

Direnmek sol siyasetin bir unsuru olacaksa, sol siyasetin temel doğrultusunun belirleyiciliği altında olmalıdır. 

Salı, 14 Ağustos 2018 08:30
Aydemir Güler

Şu orta sınıf lafını, başka sınıflar için kullandığımız türden bir analiz kavramı olarak kullanamayız. Ama işe de yarıyor. Analiz için değilse de, betimleme için yarıyor. Hatta daha fazlasına…

Cumartesi, 25 Ağustos 2018 08:00
Aydemir Güler

Ahmet ağabeyi görmeyeli çok uzun zaman geçti. Son yüz yüze ve uzun uzun konuşmamızın tarihi 1993 bile olabilir. Ama öncesinde yaklaşık yedi yıl boyunca o kadar sık görüşürdük ki, ölümünden sonra hakkında yazmayı kendime görev bilebiliyorum.

Salı, 03 Temmuz 2018 09:45
Aydemir Güler

Bugün de seçimden devam edecektim; yazmıştım hatta. Ama bir skandal yaşandı ve seçim bağlantılı yazıyı öteledim...

Cumartesi, 14 Nisan 2018 01:15
Aydemir Güler

Türkiye orta büyüklükte bir kapitalist ülke olarak bu rüyayı daha önceleri de gördü. “Aradan sıyrılabilir miyiz?”

Pazartesi, 01 Ocak 2018 16:30
Aydemir Güler

Bir yıl önce yeni yıla girerken İstanbul’da yaşanan katliam 2018’e girişin enstrümanı haline geldi. Hükümetin yeni yıl kutlamalarını yasaklamasının ardında terör ihbarlarının bulunduğu söyleniyor. Olabilir; hatta olmasa şaşarım...

Salı, 23 Ocak 2018 00:45
Aydemir Güler

AKP’nin son savaşının sınırın güvenliğini sağlamakla ilgisi olduğunu sadece Erdoğan iddia etmedi. Batı dünyası bu argümanın kabul edilebilir olduğunu onayladı. Dolayısıyla iddiayı da doğrulamış oldu.