8 sonuçtan 1 - 8 arası gösteriliyor
Cuma, 10 Kasım 2017 00:30
Korkut Boratav

Ekim Devrimi’nin yüzüncü yıldönümünü hem kutlayarak, hem de hüzünle anıyoruz.

Kutluyoruz; çünkü, bu devrim, 20’nci yüzyılın önemli bir bölümünde dünya halklarının üçte birini kucaklayan bir coğrafyada sınıfsız, sömürüsüz toplumların oluşmasına rehberlik etti.

Pazartesi, 13 Kasım 2017 01:00
İlker Belek

Tarih 28 Mayıs 2013. Erdoğan grup toplantısında alkolü sınırlayan düzenlemelerine dair konuşurken şöyle diyor: “İki tane ayyaşın yaptığı yasa muteber oluyor da dinin emrettiği bir yasa sizin için neden reddedilmesi gerekiyor?”

Cuma, 17 Kasım 2017 01:00
Mesut Odman

Olur mu?

Aslında, olmaz.

Olmasına olur da, o çok eskidendi. Artık olmuyor.

Pazartesi, 06 Kasım 2017 00:45
İlker Belek

Dünya tarihinin en köklü, en büyük ileri atılımı, devrimci değişimidir.

Çürümüş, tükenmiş ve azgın bir diktatörlükten başka bir şey olmayan Çar otokrasisini devirip, yerine işçi sınıfının sosyalist devletini kurdu.

Bolşevik Parti’nin öncülüğünde, çok farklı kimlikleri barındıran Rusya işçi sınıfının eseridir.

Pazartesi, 13 Kasım 2017 01:00
Osman Çutsay

Büyük Ekim’in 100’üncü yılında, onun Türkiye’deki cumhuriyetçi atılımın da nihai tetikçisi olduğu iyice ortaya çıktı. Genç TKP’nin son vurguları, Türkiye’deki devrim mücadelesinin hangi yol haritasından geçeceğini göstermiş sayılmalıdır.

Ne mi?

Çarşamba, 22 Kasım 2017 11:00
Kemal Okuyan

“İki gün sürmedi NATO karşıtlığınız” diye isyan ediyordu Nihat Genç dün Odatv’deki yazısında. ABD ve NATO’ya dayılandıktan sonra “tuzağa düşürülüyoruz, batıdan kopup Avrasya’ya sürükleniyoruz” demeye başlayan milliyetçileri kastediyordu.

“Milliyetçilik nedir” sorusunu defalarca yanıtladık ama buraya bir kez daha koyalım ki yazacaklarımız daha anlaşılır olsun:

Pazartesi, 20 Kasım 2017 07:45
Osman Çutsay

Kriz sadece bizde mi var? Metropoller günlük güneşlik mi gerçekten? O zaman neden bu kadar zorlanıyorlar? Bizdeki “istikşafi müzakereleri“ aratmayan koalisyon pazarlıkları, Almanya-Avusturya hattında aynen revam ediyor. Hıristiyan demokratlar (CDU ve CSU) ile liberaller (FDP) ve acımasızlıkta onları hiç aratmayan Yeşiller arasındaki koalisyon görüşmeleri dün gece kesiliverdi. Neden?  

Pazar, 12 Kasım 2017 02:00
Tolga Binbay

İnsan şaşırıyor ilginç kişilerin tarihin akışına yön verebilmesine? Ya da belki de tarih belli bir yöne çoktan girmiş oluyor da biz sanki insanlar, durumlar o seyri temsil ediyormuş gibi görüyoruz. Ve sonra da gelsin efsaneler, gelsin söylenceler. Yoksa hiç bir iz, hiç bir esinti bırakmadan geçip gitmiş kaç şahsiyet vardır! Kim bilir?