15 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Çarşamba, 20 Aralık 2017 15:45
Av. Sedat Vural

Parkasız Deniz Gezmiş olmaz ve olamaz da…

Devrimdir…Barış ve kardeşliktir Deniz Gezmiş parkası…

Sömürüsüz, eşit ve özgür bir yaşamdır… Anti-kapitalist ve anti-emperyalisttir…

Bu ideallerin mücadele ve isyan bayrağıdır…

Çarşamba, 06 Aralık 2017 09:00
Akif Akalın

Latin Amerika’da militan toplumcu tıp yazı dizimize Arjantin’den sonra Brezilya ile devam ediyoruz.

BREZİLYA

Salı, 07 Kasım 2017 15:45
Burhan Özalp

1917 Şubat’ından 1917 Ekim’ine

Pazartesi, 06 Kasım 2017 11:30
Burhan Özalp

Stalin'in sonradan belirttiği gibi, Sovyetler kongresi iktidarı Petrograd Sovyetinin elinden almaktan başka bir şey yapmamıştır. Dönemin bütün tanıkları, Troçki'nin o dönemdeki enerjik tutumunu, yetkinliğini ve devrim davasına yaptığı hizmetleri övmektedirler. Fakat devrimin genel stratejisini, seçtiği araçla, Rusya Sosyal Demokrat İşçi Partisi'nin Bolşevik kanadıyla Lenin yönetmiştir.

Perşembe, 26 Ekim 2017 22:30
Tülin Tankut

Hükümetin eğitimden aile  hukukuna ,  aldığı son kararlar, Cumhuriyet değerlerini benimsemiş kesimde Sünni  İslam’ın  toplumu yönlendirme aracına dönüştürülmek  istendiği yönündeki  kaygıları artırıyor.  Üstüne üstlük,  İslami kesimin yaşam tarzına ilişkin talepleri, Cumhuriyet’in kuruluşundan itibaren yürürlükte olan laiklik içerisinde karşılanamıyorsa toplumsal yapının kökten değişmesi gerekt

Çarşamba, 25 Ekim 2017 10:30
Av. Sedat VURAL

Bir insanlık idealinin yaşama geçirildiği “Sosyalist Ekim Devrimi”nin 100. yıldönümü...

Günümüz kapitalist-emperyalist küreselleşen dünyada, ”Sosyalizm” yine tüm ezilen ve sömürülen halkların kurtuluş umudu… 

Nedeni tarihsel ve toplumsal insana özgü tek sistem olmasıdır… 

İnsan toplumsal bir varlıktır…

Pazartesi, 16 Ekim 2017 16:15
Tunca Özlen

Elif Şafak’ın Kaliforniya Monterey'de düzenlenen TED isimli konferansta yaptığı konuşmanın ilgili bölümü Türkçeye şöyle çevrildi: “Ben her zaman azınlık hakları konusunu yüksek sesle açıktan konuşan ve üzerinde etraflıca yazan biri oldum. Kadın hakları, LGBT hakları.

Pazar, 01 Ekim 2017 16:30
Çınar Çimen

 

Bugün günlerden 1 Ekim. Bugünün uluslararası işçi sınıfı ve sosyalizm mücadelesi açısından büyük bir tarihsel anlamı var: 1 Ekim 1949’da, Asya kıtasında, dünyanın gelmiş geçmiş en büyük sosyalist devletlerinden biri kuruldu. Bu sosyalist ülkenin adı “Çin Halk Cumhuriyeti” idi. 

Cuma, 02 Haziran 2017 11:30
İsmail Topkaya

Önce "Tarımı köylünün elinden almak gerek" şeklinde ifade edilen acımasız ama kapitalist üretim tarzı açısından bir o kadar doğru cümlenin gerçekliğine ilişkin kısa Türkiye değerlendirmesi yapmak gerekirse;

Çarşamba, 31 Mayıs 2017 15:30
Belma Nur Kartal

Yerel bir haber sitesine düşen bu başlığı görünce aklıma ilk referandum geldi. Bu hayırlı işin "Yok, öyle değil, olmaz" anlamına gelen hayır'la bir ilgisi olmadığına ise haberin içeriğini okuyunca tanık oldum. Birkaç siteye daha baktım; "CHP bunu ilk kez yapıyor", "CHP'den Samsun'da bir ilk; iftar çadırı kuruyor!" manşetleri almış başını yürümüş.

Pazartesi, 10 Nisan 2017 10:15
Hakan Aydın

“Yüce Başkan" Pinochet; 1970’de, demokratik bir seçimle devlet başkanı seçilen sosyalist Salvador Allende’ye karşı yapılan ve Allende’nin öldürülmesi ile sonuçlanan ABD destekli askeri darbenin lideriydi. 1973 yılında gerçekleşen bu darbe sonrası Şili'de geliştirdiği baskı politikalarıyla iktidarını güçlendirmişti.

Çarşamba, 22 Mart 2017 15:00
Akif Akalın

Geçtiğimiz günlerde Sağlık Emekçileri Sendikası (SES), “Sağlık Çalışanlarının Sağlığı” başlıklı bir kitapçık yayınladı. Bu kitapçık birçok yönüyle çok önemli bir tarihsel belge niteliğindedir. Özellikle bir “sendika” tarafından yayınlanmış olması, SES Türkiye işçi sınıfının bütününü temsil etmiyor olsa da, işçi sınıfının “bilinç” düzeyini yansıtması bakımından önemlidir.

Salı, 24 Ocak 2017 21:30
Reşat Bilici

Amerikalı şair Robert Frost'un "Gidilmeyen Yol" adlı meşhur şiiri, geçtiğimiz yüzyılda ve elbette içinde bulunduğumuz dönemde edebiyatseverler ve eleştirmenler tarafından çokça tartışıldı ve yorumlandı. 

"iç geçirerek anlatacağım bunu ben,

nice yaşlar nice çağlar sonra bir yerde:

bir ormanda yol ikiye ayrıldı, ve ben -

ben gittim daha az geçilmişinden,

Salı, 24 Ocak 2017 11:00
Feride E. Tetik

2017 Küresel Kadın Yürüyüşü kapsamında yapılan dünya çapındaki 673 yürüyüşten en dikkat çekeni, ABD’de gerçekleşti.

Merkezinde seçim döneminde de aktif olan “Trump'a karşı kadınlar”ın (Women against Trump) olduğu yürüyüşe Madonna, Scarlett Johansson gibi ünlülerin yanı sıra toplamda yaklaşık 500 bin kişi katıldı.

Perşembe, 12 Ocak 2017 09:45
Emre Fidan

Aydınlanmanın ne olduğunu tek cümleyle anlatmamı isteseler sanırım Kant'ın, zaten başlığı da “Aydınlanma Nedir?” olan, o ünlü makalesindeki tanımı yapardım; aklını kullanma cesaretini göstermek.  Aydınlanmanın bu en özlü anlatımını Taylan Kara'nın İzmir Nâzım Hikmet Kültür Merkezi'ndeki konuşmasının kaydını [1] izlerken hatırladım.