9 sonuçtan 1 - 9 arası gösteriliyor
Cumartesi, 03 Aralık 2016 01:15
Erhan Nalçacı

Bu yıl İngiltere’nin AB’den çıkma kararı almasından sonra bir çatlak daha belirdi. 4 Aralık Pazar günü İtalya’da yapılacak Anayasa referandumu tahminlerin ötesinde bir kriz başlığına dönüştü.

Cumartesi, 10 Eylül 2016 01:15
Erhan Nalçacı

Eşitsiz gelişim tarihe bakışımızı akıl ve umutla doldurur. Kapitalizm en güçlü olduğu anda bile tekrar ve tekrar eşitsizlik, rekabet, gerilim üretir, işçi sınıfı siyasetinin kanallarında devrimini arayabileceği dinamikler yaratır.

Cumartesi, 02 Temmuz 2016 01:00
Erhan Nalçacı

soL okurlarını Dortmund’dan selamlıyorum, birkaç gün için Alman Komünist Partisi’nin basın festivaline katılmak için geldim ve Sol Haber Portalı’na yollayacağım festivalle ilgili haberleri izleyebilirsiniz.

Ancak şimdi Brexit ile devam etmek istiyorum. Dün Kemal Okuyan soL’daki köşesinde konuyla ilgili oldukça akıl açıcı girdiler yaptı ancak bu olay daha çok su kaldırır.

Cumartesi, 11 Haziran 2016 01:15
Erhan Nalçacı

Bundan 16 yıl önce Ankara’da 75.Yıl Kültür Merkezi’nin salonu tıka basa doluydu. Düşünce Mutfağı toplantısında SİP, ÖDP ve EMEP parti yöneticileri AB’yi tartışacaklardı. Ancak esas gerilim  SİP’ten Kemal Okuyan ile ÖDP’den Ahmet Asena arasında yaşanmıştı. Asena oldukça hırçın tarzıyla AB’yi savunuyor, Kemal Okuyan ise karşı çıkıyor, salonda tansiyon yükseliyordu.

Cumartesi, 04 Haziran 2016 01:15
Erhan Nalçacı

Dünyanın eskisi gibi yönetilemeyecek olmasının bir çok emaresi birikiyor.

Muhakkak bunun birbiriyle ilişkili nedenleri var. Bu kısa yazıda bunlardan bir tanesine değinip güncel bir iki örnek vermek istiyorum.

Cumartesi, 07 Mayıs 2016 08:00
Erhan Nalçacı

Hürriyet ve Milliyet gazetelerinde çılgın seks partileri yapıldığını iddia etsem ne dersiniz? Nereden mi biliyorum, rüyamda Güney Kore’den Kuzey’e kaçan bir ajan söyledi! Çok güvenilir yani.

Cumartesi, 30 Nisan 2016 01:15
Erhan Nalçacı

Bir kez bakın, aşağıdaki kişileri tanıyabilecek misiniz?

Cumartesi, 05 Mart 2016 01:15
Erhan Nalçacı

Bilmiyorum hiç Kanadalı çağdaş öykü yazarı Alice Munro’nun kitaplarını okudunuz mu? Munro müthiş kurgu yeteneğinin yanı sıra günümüz toplumlarını inceleyen bir antropolog gibidir. Olmadık hikayede karşınıza önemli tanıklıklar çıkar.

Cumartesi, 16 Ocak 2016 01:45
Erhan Nalçacı

Sol Haber Portalı sitesinin üst kısmında bir kategori bandı göreceksiniz, en sonunda bulunan ICP’nin üzerini tıkladığınızda ismi “International Communist Press” olan ve İngilizce yayın yapan bir siteye ulaşacaksınız (www.icp.sol.org.tr).