8 sonuçtan 1 - 8 arası gösteriliyor
Cuma, 02 Aralık 2016 08:30
Mehmet Kuzulugil

Devleti ve milleti ile bütün olan Türkiye Cumhuriyeti değil konu.

Konu devrimci mücadelenin bütünlüğü.

İlham kaynağı ise sonsuzluğa uğurladığımız Kübalı devrimci Fidel ve onun yoldaşı Che.

Cuma, 13 Mayıs 2016 07:30
Mehmet Kuzulugil

Keşke... Keşke 1978’de Maraş Katliamı olduğunda “hükümetin başı”nda olan Ecevit sıkıyönetim ilan etmek yerine MHP’nin üzerine gitmeyi, bu cinayet şebekesini kapatmayı bilseydi.

Cuma, 06 Mayıs 2016 07:00
Mehmet Kuzulugil

Karşı çıktığının mantığı ile akıl yürütmek siyasette büyük tuzaklara balıklama atlamayı getiriyor.

“Yüzde 49.5 oyla Başbakan olmuş birisinin istifaya zorlanması darbedir” cümlesi tam böyle bir cümle.

Cuma, 01 Nisan 2016 01:15
Mehmet Kuzulugil

Erdoğan'ın yolcu edilmesinde solun payı olacak mı?

Ya da şöyle soralım: bugün bir şeyler Erdoğan'ı yerinden edecekse, solun da buna bir faydası olacak mı?

Bu soruda bir muhasebe de var. Geride bıraktığımız döneme bir bakmak gerek. Erdoğan geriledi mi, sol onu geriletti mi?

Cuma, 25 Mart 2016 11:15
Mehmet Kuzulugil

Böyle bir düşmanla başa çıkmaları zordu.

Geçen yüzyılın egemen güçlerinden, emperyalizmden, dünya gericiliğinden söz ediyorum.

Cuma, 18 Mart 2016 10:00
Mehmet Kuzulugil

Her şeyde tutarlılık aramamak lazım.

Çok alaturka bir giriş oldu. Estetize ve entelektüalize edeyim.

Değişimin dinamiği bir yanıyla toplumlarda ve bireylerdeki tutarsızlıktır.

“Halkımız mütedeyyindir.”

Cuma, 29 Ocak 2016 08:45
Mehmet Kuzulugil

Sovyetler Birliği'nde sosyalizmden kapitalizme geçişten söz edilebilir mi?

Yani 1990'ların ilk yıllarında başlayan ve belirli bir tarihte tamamlanan bir toplumsal dönüşümden, ekonomik yapının, mülkiyet ilişkilerinin ve sınıf iktidarının “geriye dönüşünden” mi söz etmeliyiz?

Cuma, 15 Ocak 2016 02:45
Mehmet Kuzulugil

Dün gece Ses Tiyatrosu'nda Okuma Tiyatrosu'nu izledik.

2002 yılında AKM'de birkaç yüz kişilik bir salonda ilki yapılmıştı. Nâzım Hikmet'in 100. doğum yılında. Okuma Tiyatrosu, gerçekten özgün, önemli bir etkinlik. Şair Nâzım'ın, dünyanın birkaç çok büyük şairinden birisi olduğunu söylediğimizde yalan makinelerinin gıkının çıkmayacağı bu şairin, oyun yazarlığını hatırlatan bir anma.