627 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Salı, 02 Aralık 2014 09:30
Kemal Okuyan

Türkiye, Rusya’yı yalnız bırakmayacak…

Böyle diyordu yazının başlığı… İddialı, çarpıcı… Gazete de Pravda’ydı. Yunanlı patrona satıldıktan sonra Rusya Federasyonu Komünist Partisi tarafından yeniden alınan bildiğimiz Pravda değil de, internet dünyasında dört dilde gerçekleştirdiği yayınıyla, oldukça etkili olan pravda.ru. Putinci Pravda…

Pazartesi, 29 Aralık 2014 10:45
Aydemir Güler

Başlıktan devam edeyim: Haziran demir alırken... nelere dikkat etmeli?

Pazar, 07 Aralık 2014 08:45
Kemal Okuyan

“Türkiye laiktir, laik kalacak” olağanüstü kötü bir slogan olarak, artık daha az çalınıyor kulağımıza… Statükocuydu her şeyden evvel. Son tahlilde, kitlelere belli bir doğrultuda enerji yüklemeyi hedefler slogan. Mevcut duruma güzellemenin ne kadar cazibesi olabilir ki? Bana daha çok şeytan kovuculuk gibi gelirdi, bir tür haç çıkarma…

Cuma, 12 Aralık 2014 08:15
Rıfat Okçabol

19. Milli Eğitim Şurası’nda konuşulanlarla şuradan çıkan öneriler, Yeni Türkiye’nin ipuçlarını vermektedir.  

Bilindiği gibi şimdiki cumhuriyet, 1982 Anayasası’na göre, insan haklarına saygılı, laik, demokratik ve sosyal hukuk devletidir. Hukuk devletinde tüm kurum ve kuruluşların, bu temel yapı çerçevesinde yapılanıp hizmet vermesi beklenir.

Cuma, 19 Aralık 2014 09:00
Rıfat Okçabol

Boşuna “Benim yârim gelişinden bellidir” denmiyor. AKP’nin düzenlediği 17. ve 18. Şuralar 19. Şura’nın habercisi olduğu gibi, 19. Şura da yeni Türkiye’nin habercisi oluyor- şifrelerini açıklıyor.

Pazartesi, 22 Aralık 2014 08:15
Osman Çutsay

Bunların anlamsız veya tamamen tesadüf olduğu nasıl iddia edilebilir? Emperyal demokrasi veya emperyalist demokrasi ya da sivil toplum rejimi denilen “enternasyonal gericiliğin” on yıllardır kullandığı bir silah, “komplo teorileri”, acaba burada da geçerli mi?

Sahnede baştan sona bir komplo mu dönüyor?

Pazartesi, 08 Aralık 2014 08:30
Osman Çutsay

Normal şartlarda bomba etkisi yaratacak bir ziyaret ve konuşmaydı, ama anlaşıldığı ve Tayyip Ajansı (AA) kodlarından sızdığı kadarıyla, pek ciddiye alınmadı. Kamuoyu da ilgilenmedi. Türkiye, bırakın normaliteyi, kendisini kaybetmiş bir geçici çadır devletidir artık.

Pazartesi, 01 Aralık 2014 08:30
Aydemir Güler

Türkiye bir kriz ülkesi deriz sık sık... Bu yapısal bir özellik. Tabii bu belirlemeyi krizin sürekliliğine vardırmamak, siyasal gelişmelerdeki kırılmaları, değişimleri önemsiz saymamak kaydıyla. AKP Türkiye'si akşamdan sabaha krize saplanabilecek bir ülkedir. Bu durum akşamdan sabaha yaşanabilen değişimlerin nedenlerini, tam tersine daha da önemli hale getiriyor.

Salı, 16 Aralık 2014 08:30
Özgür Şen

Gülen Cemaati’ne karşı yürütülen operasyon AKP koalisyonunun bittiğini gösteriyor. AKP, herkesin bildiği ama nedense pek dillendirmediği gibi yalnızca İslamcı akımları değil Türk sağının pek çok eğilimini bir araya getiren geniş bir koalisyon. Bu geniş ittifakın merkezinde ise hiç şüphesiz Erdoğan’ın kendisi var.

Pazar, 02 Kasım 2014 22:15
Nihat Behram

Yalancı ama ‘iyi avcı’ mümkün. Hatta ‘yalancılık avcı özelliğidir’ denebilir! Avcı hikâyelerini dinlemeye doyum olmaz! Ama, gel de yalancının ‘iyi savcı’ olmasını anla! ‘Mütalaa’sı gizli tanık, sahte delil, yalan beyana dayalı ama ‘savcının en alâsı’!

Perşembe, 25 Aralık 2014 09:45
Kemal Okuyan

18 Aralık’ta Rusya Federasyonu Başkanı Putin bir basın konferansı düzenledi. 

Konferansın tamamını, Putin’in açış konuşmasını ve sonrasında gazetecilerin sorularına verdiği yanıtları okudum. Aslında niyetim sadece göz atmaktı. Öyle başladım, sayfalarca uzunluktaki tutanakları satır satır incelemiş olarak kalktım.

Pazartesi, 15 Aralık 2014 08:30
Osman Çutsay

Demek ki, bir “sürekli karşıdevrim”den geçiyormuşuz.   

Pazartesi, 29 Aralık 2014 08:15
Osman Çutsay

Medyanın iki merkezinden, İstanbul ve Ankara, çok uzakta da iyi habercilik yapılacağını çalıştığı gazetede epeydir bizlere kanıtlayan soL yazarı arkadaşımız Ahmet Çınar, geçen yazısında bir dönemi kapatan kitabına yönelik olarak Merdan Yanardağ’ı gündeme getirdi.

Cumartesi, 13 Aralık 2014 15:45
Serpil Güvenç

Bu yıl sonbahar çok erken başladı… Yaprak yaprak döküldü dostlar… 

Geçen hafta da Rasih ağabey’i uğurladık.

Her gidenle olduğu gibi, bir şeyler kırıldı, kayboldu içimde… 

Cuma, 05 Aralık 2014 08:30
Rıfat Okçabol

MEB merkez örgütü, 1926 yılında çıkarılan bir yasayla ilk kez yapılandırılmıştı. 1933 yılındaki yasa değişikliğiyle, merkez örgüte yeni birimler eklenirken, bakanlığa önerilerde bulunmak üzere Milli Eğitim Şurası (MEŞ) oluşturulup belirli aralıklarla toplanması öngörülmüştü. İlk şura, Hasan Ali Yücel’in bakanlığında 1939 yılında toplanmıştı. Son 19.

Pages