11 sonuçtan 1 - 11 arası gösteriliyor
Pazartesi, 25 Ağustos 2014 15:24
Aydemir Güler

Veya sosyalist devrimin abc'si... Gerçekten abc'dir.

Sosyalizm hayli zamandır dünya ölçeğinde günceldir. Güncelliği gözden kaçıran ama sosyalizmi hedeflediğini söyleyen özneler hep olmuştur, olur. Hedef dağların veya bulutların arkasında görünmez hale gelir onlar açısından.

Pazartesi, 11 Ağustos 2014 14:18
Aydemir Güler

soL dergisi cumhurbaşkanı seçiminin eşiğinde yayın yaşamına dönerken oyun sözcüğüne gönderme yapan bir kapakla çıktı.

Bir taktik olarak boykot, sol toyluğun eline kolayca düşmek gibi bir zaafı barındırır: Ben oynamıyorum... Kolay sanır kimileri, oy kullanmamayı. Oysa tam tersi doğrudur. Boykot bin defa düşünüp bir kere girilecek bir yoldur.

Pazartesi, 25 Ağustos 2014 11:05
Osman Çutsay

Soralım. Kısa bir süre önce Ethem Dinçer’in kaleme aldığı ve Notabene Yayınları’nın bastığı “Sizin Veysel“ kitabının satırlarından kafamızı kaldırarak, Veysel ve arkadaşlarının tertemiz anısını bunlarla kirletmemek için de özel bir itinayla, soralım: Utanırlar mı?

Yüzleri kızarır mı?

Cuma, 29 Ağustos 2014 12:22
Kemal Okuyan

On yılı aşkın bir süre oldu AKP’yi, Erdoğan’ı tartışıyoruz. Bu partiyi, zihniyeti, liderini, kadrolarını nereye koyacağız, nereye yerleştireceğiz? Dost kuvvet mi, yardımcı kuvvet mi, karşıt mı, düşman mı?

Salı, 26 Ağustos 2014 14:01
Gözde Kök

Venezuela’da yakın zamanda yapılan bir araştırmaya göre halkın ezici çoğunluğu devletçi uygulamalarda ısrar ediyor. İstihdamın devlet tarafından yaratılması, eğitim, sağlık ve diğer hizmetlerin devlet tarafından ücretsiz sağlanması gerektiğini düşünüyor.

Pazartesi, 11 Ağustos 2014 11:29
Osman Çutsay

Tuhaf ya da maskaralık olarak nitelendirilebilecek bir seçim oyunu geride kaldı. Türkiye’deki bu tuhaflık, Avrupa’nın hegemon ülkesi Almanya için yine bir tür iç politika unsuruydu. Endişeli Berlin, Erdoğan’ın biraz kırpılarak önde çıktığı sonucu memnuniyetle karşıladı. “Sıkıntı yok” yani. Neden?

Çarşamba, 13 Ağustos 2014 11:13
Kemal Okuyan

Tayyip, sandıktan çıkmaya devam ediyor hâlâ. Bir nefret objesi olarak… Karanlığın, cehaletin, adaletsizliğin, zorbalığın simgesi olarak… Putlaştırılan bir siyasi figür olarak…

Aşağı yukarı yüzde 50, yüzde 50. Yüzde 50’lerin içi alabildiğine heterojen, alabildiğine karışık. Ancak açık bir gerçek var, seçmenin demeyelim de, toplumun yarısının öfkesi tarif edilemeyecek boyutlarda.

Pazar, 31 Ağustos 2014 12:53
Kemal Okuyan

Bu bir pazar yazısıdır.

Daha iki gün önce simgelere gereğinden fazla önem verilmemesini yazan birisine gelen “ama…” başlangıçlı ileti ve mektuplardan ilham alınarak hazırlanmıştır. Benden pazar yazısı ancak bu kadar çıkar, idare edeceksiniz artık.

Pazartesi, 25 Ağustos 2014 11:47
Kemal Okuyan

Önce sosyalizmin bittiğini söylemişlerdi. Yıllar oluyor elbette. Sovyetler Birliği’nin yıkılmasından sonra “o defter kapandı” diyorlardı. Ellerindeki argüman gerçekten güçlüydü, 1917’de yola çıkan ilk sosyalist ülke, yapılan yanlışlardan çok, bırakılan boşlukların ve ihmallerin sonucunda neredeyse tek kurşun atılmadan tarih olmuştu.

Salı, 26 Ağustos 2014 12:26
Kemal Okuyan

Cumhuriyet Halk Partisi kurultayı yaklaşırken iki aday, Kılıçdaroğlu ve İnce mesaj vermeye devam ediyor. Mevcut Genel Başkan, dindarları kapsamalıyız demekte bir kez daha… Kim itiraz edebilir ki? Bir siyasi parti insanları inananlar ve inanmayanlar diye tasnif edemez. Ama bir siyasi partinin lideri neden böyle bir laf eder ki?

Pazartesi, 18 Ağustos 2014 11:11
Aydemir Güler

İkinci Cumhuriyetin 10 Ağustos'ta bir adım daha attığı doğru. Ancak uzun geçmişi olan mekanizma değişmedi: AKP diktatörlüğünün her ileri adımı bataklıkta ilerlemek anlamına geliyor.

Tayyip Erdoğan'ın herhangi bir kazanımı bu kişinin en az üç suçtan yargılanmaya mahkum olduğu gerçeğini değiştirmeyecek: Katliam, yolsuzluk ve savaş suçları.