32 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Pazar, 23 Şubat 2014 10:10
Kemal Okuyan

Sol birlik olmalıymış! Olalım... Kendimizi aptal yerine koyalım!

Cuma, 28 Şubat 2014 10:56
Ender Helvacıoğlu

Cemaat bir siyasi parti değil. Dolayısıyla direkt olarak bir iktidar alternatifi değil. Cemaat, Amerikan devletinin beşinci kolu görevini yürüten, her türlü yöntemle Türkiye siyaset arenasını tasarımlamak için kullanılan, Amerikan gizli servis elemanlarının da içinde yuvalandığı illegal bir örgüt. Kısacası bir tür Gladyo.

Salı, 18 Şubat 2014 10:39
Yavuz Alogan

“Mao Zedung Düşüncesi” çok derin bir felsefeye ve sağlam bir mantığa dayanır. Adı üstünde, bir “düşünce”dir. Bin yıllık Çin felsefesi ile diyalektik ve tarihsel materyalizmin marksist yorumu bu düşüncenin temelini oluşturur. Keşke Mao’nun Teori ve Pratik adlı kitabı günümüzde en azından Sun Tzu’nun Savaş Sanatı kadar çok basılıp okunsaydı…

Perşembe, 13 Şubat 2014 10:05
Tunç Sipahi

Fransız Devrimi olur olmaz başlamıştır. 18. Yüzyıl sonu karşı devrimci düşüncesinin kalbinde yer alan Edmund Burke daha 1790 yılında Fransa’daki devrimi İngiltere’deki 1688 Glorious Revolution ile karşılaştırmış ve Fransızların radikalizmini Aydınlanma rasyonalitesinin “çıplak aklına” bağlayıvermiştir.

Cumartesi, 08 Şubat 2014 10:21
Serpil Güvenç

AKP buna da bir çözüm buldu Gezi’de katlettiği evlatlarımızdan birisinin, Ali İsmail Korkmaz’ın davasını “güvenlik” gerekçesiyle Eskişehir’den Kayseri’ye kaçırdı.

Cuma, 28 Şubat 2014 10:59
Kemal Okuyan

Hükümetin meşruiyetinin kalmadığını uzun süredir söylemekteyiz. Bizim söylememiz olağan karşılanabilir, “siz zaten kökten karşısınız” denebilir. Ancak “meşruiyet yitimi” saptamasının, yandaş ya da karşıt olmakla ilgisi yok. Bütün sermaye hükümetlerine karşı olabilir, onları alt etmek için devrimci bir mücadele yürütebilirsiniz ama her zaman “meşruiyet sıfırlandı” diyemezsiniz.

Cuma, 07 Şubat 2014 10:26
Kemal Okuyan

Bilgi, insan ya da grup davranışları ile etkileşime girmiyorsa ne işe yarar? Depolanan bir şey midir, yoksa ancak toplumsal yaşamın içinde mi anlam kazanır?

Bilinç, insanın gerçeklikle kurduğu ilişkide “farkındalık”la açıklanabildiği halde, pratikte “fark” yaratmıyorsa, bilinçlenmek dediğimiz sürece herhangi bir değer atfedebilir miyiz?

Cuma, 28 Şubat 2014 10:53
Aydemir Güler

Önceki akşam TKP “nasıl olursa olsun”un bir dizi tuzak barındıracağını yazdı, TKP’nin Sesi başlıklı günlük açıklamasında.

Çarşamba, 26 Şubat 2014 10:32
Ahmet Mümtaz İdil

Bir aralar darbe üzerine darbelerin yaşandığı Güney Amerika ülkelerinde yaygın bir söylenti vardı: Telefonu ele geçiren, ülkeyi de ele geçirir.

Pazartesi, 24 Şubat 2014 10:27
Kemal Okuyan

Gazetede yazarken anlaşılır olmaya, her şeyi değil, odaklandığım konuyu deşmeye, okurun yeni sorular sormasını sağlamaya çalışıyorum. Malumat tokuşturmak, bilgi pazarlamak gibi bir kaygım hiç olmadı. Öte yandan, bilmediğim alanlarda kalem oynatmaktan, arkasını dolduramayacağım iddiaları dillendirmekten hep çekindim.

Çarşamba, 12 Şubat 2014 10:24
Tunç Sipahi

Stalin’in bu sözü muhtemelen “ben devrimin hizmetkârıydım” şeklinde çevrilebilirdi. Ama “süpürücü” ifadesini daha ilginç buluyorum. Gerçekten de, Stalin devrimin üzerinde yükseldiği alanı “süpürmüştür”. Kişiselleştirmeyelim: Stalin’in yerine partililerin ve “halkın” davranışlarını düzenleyen herhangi bir merkezi organı koyabiliriz.

Cumartesi, 22 Şubat 2014 14:19
Murat Beşer

Doksanlı yılları (hele hele seksenlerin sonunu) özellikle bugünlerde özleyeceğim aklımın ucundan geçmez hatta rüyamda görsem inanmazdım.

Hepsi iş icabı yaptığım günübirlik Ankara, İzmir ve Eskişehir ziyaretleri yüzünden oldu ya da birikmişti, infilak etti. Eski kuşak damardan bir roker olarak, artık eskiyi yeniye tercih ettiğime iyiden iyiye kani geldim.

Cuma, 21 Şubat 2014 10:26
Ender Helvacıoğlu

Şimdi anımsamıyorum, bir yerde okumuştum: “Fransız Devrimini hırsızlar ve fahişeler yaptı” diye yazıyordu. “Çünkü öyle kokuşmuştu ki toplum (daha doğrusu düzen), Paris’in yoksul halkının erkeklerinin hepsi hırsız, kadınlarının hepsi fahişe olmuşlardı.”

Salı, 25 Şubat 2014 12:12
Kemal Okuyan

Ukrayna solu şudur, budur, tartışılabilir bütün bu süreçteki tutumuna dair eleştiri yapılabilir. Ancak unutmayalım, Slav dünyasında siyasi dengeler hiç umulmadık kadar kısa sürede değişebilir, sol, antiemperyalist güçler, komünistler beklenmedik bir anda inisiyatif alabilirler. Ukrayna’da da bu mümkün.

Cuma, 21 Şubat 2014 10:31
Kemal Okuyan

Zor zamanlar... Suriye’de emperyalist tezgah henüz bertaraf edilmiş değil. Ukrayna bölünmenin eşiğinde. Venezuela’da ABD destekli darbe girişimine karşı mücadele sürüyor. Bunlar ana başlıklar, başka ülkelerde de siyasi iklim sertleşiyor.

Peki Türkiye burada nerede?

Pages