99 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Pazar, 20 Mart 2011 17:33
Devrimci Eğitim Şûrası için Adana'da da hazırlık toplantısı yapıldı.

Devrimci Eğitim Şûrası (DEŞ) Adana Çalıştayı 19 Mart Cumartesi günü TKP Adana il örgütünde yapıldı. Akademisyen, öğretmen ve öğrenci temsilcilerini bir araya getiren çalıştay divan seçiminin ardından Felsefe Öğretmeni Mehmet Ali Yentur’un açılış konuşmasıyla başladı. Yentur’dan sonra söz alan Devrimci Eğitim Şûrası Danışma Kurulu üyesi Ar. Gör.

Pazartesi, 28 Mart 2011 14:20
Devrimci Eğitim Şurası Danışma Kurulu, "Şura örgütlenmesinin yaygınlaşması ve yoğunlaşmasını gözeterek" şuranın ertelenmesine karar verdi.

Devrimci Eğitim Şurası Danışma Kurulu bir açıklama yaparak 3 Nisan'da yapılması planlanan şuranın ertelendiğini duyurdu.

Salı, 15 Mart 2011 16:17
Sağlık Bakanı Recep Akdağ, 13 Mart’ta Ankara’da düzenlenen 'Tek Ses Tek Yürek' mitinginde açılan “Dr. Che Guevara'nın izindeyiz” pankartıyla ilgili, “Birtakım örgütler Dr. Che Guevara'nın izinde olabilir, ama biz onun izinde değiliz” açıklamasında bulundu. Küba Devrimi liderlerinden Ernesto Che Guevara’nın hekim kimliğini hatırlatan bu pankartın bakanı neden rahatsız ettiğini tahmin ediyoruz. Guevara, insanlara yardım etmek için çıktığı Latin Amerika yolculuğunda insanlığın kurtuluşu için karanlık güçlere karşı mücadele etmeden, ilerici toplumsal dönüşümlerin gerçekleşmesine katkıda bulunmadan hekim kimliğinin de hakkını veremeyeceğini fark etmişti. Aşağıda Che’nin 19 Ağustos 1960 tarihinde Küba Milislerine hitaben ‘devrimci hekim’ kimliği üzerine yaptığı konuşmanın metnini yayınlıyoruz.

Küba halkının bağımsızlığını, devrimci kanunlarının gelişimini ve tam bağımsızlık yolunda kat ettikleri ilerlemeyi kutladıkları yüzlerce kamusal etkinlikten biri olan bu sade kutlamanın benim için özel bir önemi bulunmaktadır.

Perşembe, 31 Mart 2011 23:00
Libya'da muhalifler hükümet yanlısı olduğu yönünde en ufak bir şüphe duydukları kişilere her türlü fiziksel şiddeti uyguluyorlar. Afrikalı göçmen işçiler bu öfkenin sistematik bir şekilde kurbanı oluyor.

Salı günü 40 kadar ülkenin ve muhalefet temsilcilerinin Kaddafi sonrası Libya'yı tasarlamak için katıldığı toplantıda ABD ve Fransa muhalifleri silahlandırmayı kararlaştırmıştı. Konferansa katılan Geçiş Hükümeti Konseyi Sözcüsü Muhammed Şamma, “Bu noktada, gençliğimizin için daha iyi silahlarla savaşması için herkesten yardım istiyoruz” demişti.

Çarşamba, 02 Mart 2011 18:42
Mısır'da isyanı başlatan örgüt olduğu kabul edilen 6 Nisan Hareketi isimli gençlik örgütünün ABD ile bağlarına dair önemli veriler ortaya çıkmış durumda.

Mısır'daki Hüsnü Mübarek karşıtı halk isyanının başlangıcı sayılan 25 Ocak 2011 tarihli ilk protesto gösterisinin çağrıcısı ve örgütleyicilerinin gençler olduğu ilan edilmişti.

Pazartesi, 07 Mart 2011 01:48
3 Nisan'da İstanbul'da gerçekleştirilecek Devrimci Eğitim Şurası'nın hazırlıkları kapsamında yerel toplantılardan bir diğeri Gaziantep'te yapıldı.

Eğitim-Sen Gaziantep Şubesi'nde düzenlenen toplantıya eğitim emekçileri, öğrenci velileri ve üniversite öğrencileri katıldı.

Pazar, 06 Mart 2011 09:30
Nisan ayı başında İstanbul’da yapılacak Devrimci Eğitim Şurası için ülkenin dört bir yanında yapılan yerel toplantılar dün de sürdü.

2-3 Nisan tarihlerinde İstanbul’da toplanacak Devrimci Eğitim Şurası (DEŞ) için bu hafta da Türkiye’nin dört bir yanında hazırlık toplantıları yapılmaya devam edildi. İstanbul Avcılar’da, Tokat’ta, Çorum’da yapılan toplantılarda çerçeve metinler üzerinden tartışmalar yapıldı, karar önerileri oluşturuldu.

Pazartesi, 14 Mart 2011 14:00
Kocaeli'ndeki sorunları Devrimci Eğitim Şurası'na taşıyacak olan öğretmen, öğrenciler ve veliler yaptıkları ilk toplantıda 9 ana başlık altında görüşlerini dile getirdi.

Makine Mühendisleri Odası Salonu'ndaki toplantının divan heyeti emekli öğretmen Ahmet Yaşar Tezulaş, ve Kocaeli Üniversitesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı öğretim görevlisi Melike Yavuz'dan oluştu.

Cumartesi, 12 Mart 2011 13:30
Devrimci Eğitim Şurası'nın hazırlıkları farklı kentlerde düzenlenen çalıştaylarla sürüyor.

Örgütlenme çalışmalarına Şubat ayının başında başlayan Denizli Şura Komitesi tarafından, çeşitli eğitim sendikalarının, Yeni Kuşak Köy Enstitülü öğretmenlerin, üniversite öğrencilerinin ve dershane öğretmenlerinin katılımıyla Denizli Çalıştayı gerçekleştirildi.

Pazar, 13 Mart 2011 18:19
Devrimci Eğitim Şurası için hazırlıklar tüm kentlerde sürüyor. Şuranın Samsun Çalıştayı da düzenlendi.

Samsun Öğretmenevinde toplanan Devrimci Eğitim Şurası Samsun Çalıştayının açış konuşmasını Devrimci Eğitim Şurası Hazırlık Komitesi Üyesi Özlem Gevze yaptı. Eğitim Bir Sen’in damgasını vurduğu 18. Milli Eğitim Şurasında alınan kararlardan örnekler vererek Şura’nın gerici ve piyasacı yüzünü gösteren Gevze, Şura’yla ilgili tartışılacak çok başlığın olduğunu söyledi.

Pazartesi, 14 Mart 2011 16:36
Devrimci Eğitim Şurası'na hazırlık için Diyarbakır'da düzenlenen toplantıda kentin eğitim alanındaki sorunları enine boyuna tartışıldı.

Diyarbakır Yol-İş Sendikası'nda hazırlık toplantısını gerçekleştiren Devrimci Eğitim Şurası, çalışmalarını üç başlıkta değerlendirdi. Toplantının açış konuşmasını Devrimci Eğitim Şurası Danışma Kurulu adına Ali Somel yaptı. Devrimci Eğitim Şurası'nın 1968’de toplanma nedenlerine değinen Somel, bugün neden böyle bir şura toplama kararı aldıklarını şöyle ifade etti: “18.

Pazartesi, 21 Mart 2011 23:36
2-3 Nisan 2011 Tarihlerinde İstanbul’da gerçekleştirilecek Devrimci Eğitim Şurası Tekirdağ Hazırlık Toplantıları 20 Mart Pazar günü Eğitim Sen Lokalinde tamamlandı.

Akademisyen, öğretmen, öğrenci ve velilerin yoğun katılımıyla gerçekleşen toplantıda Türkiye'nin eğitim sorunları tartışıldı ve çözüm önerileri sunuldu.

Pazar, 20 Mart 2011 01:55
Devrimci Eğitim Şurası'nın ilk toplantısı 19 Mart Cumartesi günü saat 13.00'te Büro Emekçileri Sendikası Manisa şubesinde gerçekleştirildi.

Sunumlardan daha çok katılımcıların öneri ve sorularıyla devam eden toplantıda özellikle önümüzdeki günlerde yapılması gereken çalışmalar üzerinde duruldu.

Pazar, 27 Mart 2011 15:29
Çorum'da Devrimci Eğitim Şurası'nın ikinci hazırlık toplantısı yapıldı. Toplantıda bir "eğitim meclisi" kurulması kararı alındı.

Geçtiğimiz haftalarda birincisi yapılan Devrimci Eğitim Şurası Çorum Hazırlık Toplantısı'nın ikinci toplantısı da yapıldı. İlk toplantıda
-Eğitim emekçilerinin sorunları
-Eğitimde programın dönüşümü ve toplam kalite önetimiinin eğitime etkileri
-Öğrencilerin sorunları
-Ataması yapılmayan öğretmenlerin sorunları

Salı, 15 Mart 2011 10:30
Küba'da karşı devrimci gruplara casusluk aygıtları vermekle suçlanan Alan Gross, 15 yıl hapis cezası aldı.

Küba’da ABD adına casusluk yaptığı suçlamasıyla tutuklanan Alan Gross, 15 yıl hapis cezasına mahkûm edildi. Küba’da bir şirkette çalışan Gross, 3 Aralık 2009’da Küba’ya 9 ay içinde yaptığı beşinci seyahatten sonra ülkesine dönerken gözaltına alınmıştı. Gross’un avukatı temyiz yoluna gidebileceklerini açıkladı.

Pages