11 sonuçtan 1 - 11 arası gösteriliyor
Cumartesi, 10 Aralık 2011 10:00
Asaf Güven Aksel

Yargıya ilişkin iki konu, düne damgasını vurdu. “Hopa Davası”nın duruşması yapıldı ve “Şike Davası”nda iddianame kabul edildi. Bunlara, ikinciyle bağlantılı olan, “sporda şiddet vesaire” yasasının, Gül’ün vetosundan sonra, Meclis tarafından hiçbir değişiklik yapılmadan Köşk’e iade edilmesini de ekleyebiliriz.

Bu gelişmeleri herkes yakından takip ettiğinden, kısaca geçelim.

Cumartesi, 03 Aralık 2011 09:30
Asaf Güven Aksel

Tay Dağı kadar ağırlığı muhakkaksa da Mao’nun tartısına göre, hele de tüy kadar hafif canlılar kaplamışken ortalığı, hiçbir sıfat ve tanım, soğumuş acı çay kadar kırıcı bir gerçeği değiştirmiyor işte. Server Tanilli öldü.

Server Tanilli öldü ve eksilince anımsadık aydınlığını... Ölüm kadar kırıcı bir şey çöktü üstümüze.

Cumartesi, 12 Kasım 2011 14:32
Asaf Güven Aksel

Türkiye – Hırvatistan karşılaşması, futbolun geçerli ilkelerine ve takımların karşılıklı konumlarının analizine uygun olarak, beklendiği gibi geçti ve konuk takımın rövanş maçını formaliteye çeviren skorla kazanmasıyla sona erdi. Bu normal sonucu, sadece bir faktör değiştirebilirdi. Onu da, maçın anlatımına yorumlarıyla katılan Rıdvan Dilmen dile getirdi: Heyecan.

Cumartesi, 05 Kasım 2011 10:15
Asaf Güven Aksel

“Geliyoruz zincirleri kıra kıra hey! / Burjuvanın kafasına vura vura hey!” Uşşak makamının raks aksağı usulüymüş, biraz da milliyetçi bir donanma marşını andıran güfteye, Sadettin Kaynak’ın yaptığı besteyle “Gemim Gidiyor Baştan” adıyla türkü literatürüne geçmiş bu parçanın aslı. “Deniz eri al demiri vira vira vay!

Pazar, 14 Ağustos 2011 10:30
Asaf Güven Aksel

9 Ağustos 2011, mutlaka başka şeylerdir de, ama Kağan Güner’le yine karşılıklı birbirimizin kulakmemelerini sıkıp, “sizden hoşnutuz” diyeceğimiz umudunun boşunalığını, kahrolası bir kesinlikle kafama çakan tarih olarak da kayda geçmiştir, bilinsin. O gün anladım, artık kimsenin bize, bu “anlamsız” selamlaşmadan dolayı garip bakmayacağını.

Cumartesi, 27 Ağustos 2011 10:54
Asaf Güven Aksel

Açıkçası, hep nasıl olsa birileri değinecektir diye bekledim. soL’da çıkan haberler elbet önemli ve konunun es geçilmediğini gösteriyor ama, onlar da “Fenerbahçe denilen bir büyük camia”nın başına gelenleri medyada yer aldığı kadarıyla yansıtmaktan, bilinen çelişki ve saçmalıkları derli toplu göstermekten öteye pek geçemedi.

Cumartesi, 30 Temmuz 2011 14:14
Asaf Güven Aksel

Güncel bir olaydan giriş yapalım. Aslında çok da güncel değil. Çünkü, Brüksel’deki üçlü hazırlık turnuvasında, Fenerbahçe, Belçika temsilcisi Standard Liege ile maç yapalı epeyce olmuş. “Niyeyse” bir süredir futbolla ilgimi kestiğimden, haberim yoktu. Televizyonda özetine denk geldim geçen gece.

Cumartesi, 23 Temmuz 2011 12:58
Asaf Güven Aksel

Türkiye Komünist Partisi’nin 10. Kongre Türkiye Konferansı’nda aldığı kararlar ve bu kararların “dibace”si, kamuoyuna duyuruldu, geçen hafta içinde. Buna göre, TKP, sosyalizm çözümünde ısrarını bir kez daha vurguladı, “sosyalist Türkiye’yi kuracağız” dedi.

Cumartesi, 09 Temmuz 2011 11:39
Asaf Güven Aksel

Peşinen söyleyeyim, son zamanlarda hiçbir yazı bu kadar zorlamamıştı beni. Saatlerdir yazıp yazıp siliyor, değişik başlangıçlar deniyor, konuya oradan buradan dalıp çıkıyor, debeleniyorum. O kadar çok şey üşüşüyor ki zihnime, seçemiyorum, hâkim olamıyorum.

Cumartesi, 08 Ocak 2011 10:40
Asaf Güven Aksel

Yaklaşık iki yıl kadar önce, DSİP’in girdiği rotayı değerlendirirken, “salaklıkla hainlik arasındaki incecik çizgi”den bahsetmiş, bu çizgi üzerinde yürüyenlere, “hangi akla hizmet ettiği belli değil” denir diye eklemiştim (Salaklıkla Hainlik Arasındaki Çizgi).

Cumartesi, 29 Ocak 2011 12:36
Asaf Güven Aksel

Mustafa Suphi ve yoldaşlarının öldürülmelerinin üzerinden 90 koca yıl geçti. Anıyoruz. Ve daha birkaç ay önce, Türkiye Komünist Partisi 90 yaşına basmıştı. Kutladık. Ya da, TKP’yi kurduktan birkaç ay sonra öldürüldü Mustafa Suphi ve yoldaşları. Bir kutlamayı bir anma izledi 90 yıldır.